י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הדס מלכות מציגים: מושגי יסוד בניהול תיקים

השבוע נסקור אופי ניהול תיקי השקעות וסוגי הניהול השונים: כיצד רוכשים יחידות של קרנות נאמנות, מיהו מנהל התיקים ומה היא הדרך העדיפה והזולה לניהול השקעות של סכומי כסף גדולים

הדס מלכות מציגים: מושגי יסוד בניהול תיקים



אדם שצבר סכום כסף כלשהוא בחשבון הבנק ומחפש אפיק השקעה מניב תשואה, יכול להשקיע אותו במספר חלופות, כמו : פיקדונות, מט"ח, תוכניות חיסכון, ני"ע (מניות ואג"ח) ועוד.
ככלל, ניתן להשקיע באופן עצמאי בשוק ההון בישראל ע"י רכישה של ני"ע בחשבון הבנק (או בחשבון אצל אחד מחברי הבורסה שאינם בנקים). שיטה זו טובה למשקיעים אשר מכירים את התחום, יודעים מהן רמות הסיכון המתאימות להם וסוג המוצרים שיכול לענות על הצרכים שלהם.

אולם כאשר משקיע רוצה להיחשף לעולם ההשקעות אך אינו מבין בתחום זה, כדאי שימנה מנהל מקצועי אשר יוכל לשמור על כללי השקעה בסיסיים, כמו רמות סיכון מתאימות, פיזור סיכונים בין ענפים/סקטורים ובין אפיקים, אופק השקעה נכון וכו'. מינוי של מנהל מקצועי לסכומי כסף פנויים להשקעה יכול להיעשות על ידי רכישה של יחידות השתתפות בקרנות נאמנות, התייעצות עם יועץ השקעות בסניף הבנק ולאחר מכן רכישה עצמאית של ני"ע, או על ידי מינוי מנהל אישי לתיק ההשקעות – מנהל תיקים.



רכישת יחידות של קרנות נאמנות

מוצר זה נועד למשקיעים עם סכומי כסף קטנים יחסית (סכומים של אלפי ש"ח עד עשרות אלפי ש"ח).

בשיטה זו כל משקיע מקצה סכום כסף לשותפות בקרן בהתאם ליכולתו הפיננסית, ויחד עם שאר משקיעי הקרן האחרים נעשה כמו שותף בקרן לפי חלקו היחסי. כך, מתקבל תיק השקעות אחד שמאגד את כל כספי המשקיעים יחד ומנוהל כמקשה אחת. תיק השקעות זה הינו דינמי וההשקעות בו נעשות בהתאם לתקנון הקרן הקבוע מראש. המחיר של יחידת ההשתתפות בקרן משתנה באופן יומיומי לפי התנודות באפיקי ההשקעה בהן משקיעה הקרן. משקיע הרוצה לצאת מהקרן או להיכנס אליה, יכול לעשות זאת לפי מחירי יחידות ההשתתפות באותו הרגע. ניתן לקנות/למכור קרן נאמנות פעם אחת ביום מסחר (במחירי סוף היום).




ייעוץ השקעות

שירות זה דומה בתוצאה לניהול תיקים מבחינת תמהיל המוצרים בו משקיעים. במקרה זה פונה המשקיע ליועץ ההשקעות בסניף הבנק שלו ומתייעץ היכן נכון להשקיע את כספו באותו הרגע. מטבע הדברים, ייעוץ ההשקעות נכון לאותו הרגע בו הוא ניתן ואינו דינמי. כלומר, ניירות ערך המומלצים להשקעה משתנים מעת לעת, וכאשר ישנו שינוי כזה, היועצים בבנק אינם מחויבים להודיע עליו ללקוח. לכן, באחריות המשקיע להתעדכן מעת לעת אצל יועץ ההשקעות האם כדאי לשנות את תמהיל ההשקעה. האחריות לניהול התיק נותרת כולה בידי המשקיע.



ניהול תיקים

שירות זה מותאם ללקוח ונועד למשקיעים עם סכומי כסף של מאות אלפי ש"ח ומעלה. במקרה זה מתקשר המשקיע עם מנהל תיקים אשר אחראי על ניהול כספו של הלקוח מא' עד ת'.
ניהול התיקים יכול להתנהל בשתי דרכים – בחשבון הבנק של המשקיע, או בחשבון מנוהל אצל אחד מחברי הבורסה שאינם בנקים.

מנהל התיקים מקבל ייפוי כוח מהמשקיע לניהול החשבון בתנאים שנקבעים מראש על-ידי הלקוח, ומרגע זה אחראי מנהל התיק להשקיע את הכספים לפי מיטב שיקול דעתו (בהתאם להנחיות שהלקוח נתן מראש), תוך הקפדה על רמות הסיכון שנקבעו, פיזור השקעות נאות והקצאת משאבים המתאימה לצורכי המשקיע. האחריות לניהול התיק נמצאת במלואה בידי מנהל התיק, כאשר הלקוח יכול לשנות את ההנחיות הכלליות שנתן מעת לעת בהתאם לשיקול דעת של הלקוח.

לסיכום, ניהול תיקים הינה דרך עדיפה וזולה לניהול השקעות של סכומי כסף גדולים (שכן, על פי רוב דמי הניהול המשולמים תמורת ניהול תיקים זולים יותר מאשר דמי הניהול המושלמים במסגרת קרן הנאמנות). ניהול התיקים מתאפיין בשירות אישי ובשקיפות מלאה. מנהל התיק משמש כנאמן ללקוח ואמור לפעול תמיד לטובתו.




מוגש כשירות ע"י בית ההשקעות "הדס מלכות"

"הדס מלכות" הינה חברת בת של בית ההשקעות "הדס ארזים" שבשליטת MIDDLEGATE SECURITIES שהוקמה במיוחד עבור המשקיע החרדי וצרכיו הפיננסיים, תוך היצמדות לכל כללי ההלכה. בית ההשקעות "הדס מלכות" מציע מגוון רחב של שירותים פיננסיים, הכוללים: שירות ניהול תיקים, קרנות נאמנות, מבחר מסלולי השקעה בקופות גמל, קרנות השתלמות ופנסיה, ועוד. כמנכ"ל בית ההשקעות מכהן הבנקאי הוותיק שלום סעדון, בית ההשקעות מתנהל תחת פיקוח "הועד ההלכתי להשקעות ופיננסים" שע"י בד"צ העדה החרדית ירושלים.

קישורים:
למידע נוסף מהדס מלכות לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד