ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"מותר לעם היהודי להפגין נגד האפיפיור"

המשטרה ביקשה צו מנהלי נגד קטין בזמן ביקור האפיפיור, ואלוף הפיקוד סירב • יד לאחים פנה לאפיפיור: עצור את המסיונרים

בדרך לירושלים, צילום: פלאש90
בדרך לירושלים, צילום: פלאש90

בית המשפט הורה לשחרר ללא תנאי קטין שנעצר והמשטרה ביקשה שיורחק מירושלים לימי ביקור האפיפיור על סמך מידע מודיעיני. עו"ד בן גביר מחוננו: "מותר לעם היהודי להפגין נגד האפיפיור"

ביהמ"ש שלום בירושלים דחה בשעות הצהריים (ה') את בקשת המשטרה להרחיק מירושלים לתקופת ביקור האפיפיור קטין הלומד בעיר העתיקה.

במהלך הדיון הודה נציג המשטרה כי אלוף פיקוד העורף סירב להוציא צו מנהלי כנגד הצעיר כדוגמת הצווים שהוצאו אתמול, וזאת כנראה לאור טיב החומר המודיעיני שהוצג נגדו.

עורך הדין איתמר בן גביר שייצג את העצור מטעם ארגון חוננו טען כי המשטרה מתנהגת לבית המשפט כאילו הוא ברירת המחדל של אלוף הפיקוד, וכי הבקשה מבזה את ביהמ"ש. בהחלטתו קבע השופט ירון מינטקביץ כי יש בסיס לחשש המשטרה כי הקטין עשוי להפר את הסדר במהלך ביקור האפיפיור, אך נקבע כי ביהמ"ש לא הופנה למקור סמכות שבדין, לפיו הוא רשאי לתת צו כמבוקש.

השופט העיר למשטרה כי הוא אינו רשאי להוציא צווים מנהליים, וקבע כי אכן קיימים מסלולים להשגת המטרה אך הגשת הבקשה כפי שהוגשה אינה אחד מהם. בסופו של דבר הורה השופט על שחרור של הקטין ללא תנאי ואף ללא חתימה על ערבות.

עו"ד בן גביר מחננו תוקף את המשטרה וטוען כי "על המשטרה להפנים את המסר של בית המשפט. בימים האחרונים אנחנו עדים לעצורים רבים רק בגלל מחאה מתוכננת כנגד האפיפיור. הגיע הזמן ללמד את המשטרה פרק בחופש הביטוי ובדמוקרטיה. מותר לעם היהודי להפגין נגד האפיפיור".

בנוגע לעצור נוסף שנחשד בחלוקת פלאיירים אמש בהר ציון כנגד ביקור האפיפיור, קבע בית המשפט כי הוא יורחק למשך ארבעה ימים מהעיר העתיקה בירושלים.

יד לאחים בפניה לאפיפיור: עצור את המסיונריות
ערב ביקורו של האפיפיור בישראל בשבוע הבא, העביר ארגון הפעילים יד לאחים פנייה בלתי שגרתית אל האפיפיור, כמי שעומד בראש הכנסייה הקתולית המתנגדת לפעילות המיסיון, לנצל את הביקור לקריאה גורפת של איסור על פעילות מיסיונרית בקרב כל בני הדתות.

בארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב זה למעלה משישים שנה בחזית ההצלה מהמיסיון, הכתות והטמיעה, הוחלט לנצל את המומנטום שנוצר לקראת ביקורו הקרוב של האפיפיור בישראל ולשגר אליו בכתב פנייה בלתי שגרתית ובלתי אמצעית.

"עם בואך בשערי ארץ הקודש, מביעים אנו תקוה כי תואיל נא להקדיש מזמנך לבעיה כאובה, דתית ואנושית כאחת", פותחת הפנייה של יד לאחים לאפיפיור. "למרבה הצער הננו עדים לתופעה חמורה מאד של הסלמה הולכת וגוברת בפעילות המיסיונרית הנוצרית בארץ. אלפי מיסיונרים נוצרים פועלים בעורמה בקרב יהודים בני כל הגילאים, ומכל שכבות ציבור, במטרה לצוד את נפשותיהם ולהמיר את דתם לנצרות".

המכתב של יד לאחים מוסיף ומפרט את התופעה ואת חומרת ההיקף שלה. "חמורה ביותר התופעה המזעזעת כאשר מיסיונרים נוצרים אלו מנצלים מצבי מצוקה של יהודים – נכים, חולים, זקנים, עולים חדשים וכו', מציעים להם סיוע במטרה ישירה להביא אומללים אלו, בני הדת היהודית, לאמונה בנצרות".

כאן באה הפנייה: "יד לאחים מביע משאלה מקרב לב ונפש אליך כעומד בראש הכנסייה הנוצרית הגדולה בעולם, הכנסייה הקתולית המתנגדת לפעילות המיסיון, כי בתוקף מעמדך, תקרא לאיסור כל פעילות מיסיונרית בקרב בני כל הדתות. איסור זה יביא, בלי ספק, להפגת מתיחות הנוצרת בעקבות הפעילות המיסיונרית ויזכה להערכה רבה מאד".

הנהלת יד לאחים הביעה תקווה כי הפנייה הכנה תיפול על אוזניים קשובות ותביא לנקודת מפנה דרמטית במאבק נגד 150 קהילות המיסיון הפועלות בארץ באין מפריע.


פניית יד לאחים:
ביקור המשטרה צו מנהלי האפיפיור אלוף פיקוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד