כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בוועד הישיבות נערכים לדחיית הגיוס

מכתב ששלח יו"ר ועד הישיבות הגרח"א קאופמן לראשי הישיבות הוא מבקש את רשימת הבחורים שיצטרכו להתייצב ולקבל דחייה

הרב קאופמן במעמד מינויו כיו"ר ועד הישיבות
הרב קאופמן במעמד מינויו כיו"ר ועד הישיבות

לקראת התחלת ההתייצבות של בני הישיבות הזקוקים לפטור בלשכות הגיוס, שלח ועד הישיבות מכתב למנהלי וראשי הישיבות בבקשה להסדיר את רשימות התלמידים הטעונים דחיה, ולהעבירם אליו בדחיפות בכדי שיוכל להיערך.

יצויין, כי בחורי הישיבות הזקוקים לפטור מתחלקים לכמה קבוצות גילאים שונות ובהתאם לכך נערך הצבא לטיפול בהם באופן שונה.

1. גילאי 22 ומעלה ע"פ החוק החדש זכאים לפטור: חלק מקבוצה זו כבר התייצבה בשבועות האחרונים בלשכה בתל השומר בכדי לקבל את הפטור בעוד שהיתר ימשיכו גם להתייצב. יצויין, כי קבוצה זו של גילאים כבר רשומה במחשבי הצבא בשל כך שקבלו פטור בעבר עוד קודם מועד פקיעתו של חוק טל ובשל כך הם מוכרים בצבא כבני ישיבות הזכאים לפטור ע"פ חוק.

2.גילאי 18-20 שבעת מועד פקיעת חוק טל עדיין לא קבלו דיחוי והוכרו כבני ישיבות. בכדי להסדיר את הדיחוי עד כה קבלו הבחורים תאריך גיוס שנדחה מספר פעמים ע"י שר הביטחון (כזכור, בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ על חוקיות הדחיה עצר הבג"ץ את תקציבי הישיבות עד למועד אישור החוק במליאה).

בשל כך, הצבא נערך לטפל בקבוצה זו במיוחד משום שעקב כך שהם אינם מוכרים לצבא רשמית כבני ישיבות עליהם להסדיר את הדיחוי עוד קודם למועד הגיוס הקרוב שנקבע עבורם.

הזימונים לבחורים אלו נשלחו כבר לתקופה הקרובה ובוועד הישיבות נערכים לטפל בהם בדחיפות בכדי להסדיר את הדיחוי מול הצבא בכדי שיעלון לא יאלץ לדחות את מועד גיוסם שוב כפי שנהג קודם שהתקבל החוק.

3.בני גיל 20 ומעלה שעדיין אינם זכאים לפטור אך כבר מוכרים במחשבי הצבא כבני ישיבות בשל העובדה שקודם פקיעת חוק טל הגישו את מסמכי הדיחוי לוועד הישיבות. קבוצת גיל זו איננה זקוקה לדיחוי מיוחד של שר הביטחון משום שלא נקבע עבורם תאריך גיוס אך גם להם נערך הצבא לטפל בשלבים הבאים.

במכתבו מדגיש יו"ר וועד הישיבות הגרח"א קופמן את הדחיפות שבהשלמת הרשימות והחזרתם למשרדי וועד הישיבות במייל ובדואר בכדי שוועד הישיבות יצליח להשלים את היערכותו מול הצבא במהירות הנדרשת.

כזכור, בכינוס שלושת מועצות גדולי התורה הוחלט על המשך התייצבות בני הישיבות בשלב זה אולם גם הוחלט כי לאחר קבלת החוק יתכנסו המועצות שוב ויחליטו כיצד לנהוג. ההערכות הן, כי ההחלטה שתתקבל תהיה להמשיך ולהתייצב גם לצורך קבלת הדיחוי (ולא רק קבלת הפטור כפי שנהגו בשבועות האחרונים), לאחר הסדרת הפרטים האחרונים שנותרו מול השר יעלון.

על רקע כך, ככל הנראה נערכים בוועד הישיבות לאפשרות הסבירה ומכינים את רשימות הבחורים בכדי שיוכלו להסדיר את דיחויים כאשר תתקבל ההחלטה.,


,
,
מכתב צהל התייצבות קאופמן וועד הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד