ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חשיפה: מכתב הכניעה של ראש ישיבת משכן שלמה

ישיבת 'משכן שלמה' 'נחשדה' בתמיכה ב'פלג הירושלמי' וראש הישיבה מיהר לכתוב הבהרה לגר"י איכנשטיין • המכתב המלא - בפנים

הגרי אייכנשטיין. צילום: מתיתיהו גולדברג
הגרי אייכנשטיין. צילום: מתיתיהו גולדברג

חשיפה: בעקבות הכנסת ישיבת 'משכן שלמה' לרשימה השחורה של ה'ועד למען כבוד רבותינו', נכנע ראש הישיבה וניסח מכתב התחייבות לקבל על עצמו את מרות הגראי"ל שטיינמן.

בשבוע האחרון פרסם גוף בשם ה'ועד למען כבוד רבותינו', רשימת ישיבות בירושלים, הכפופים למרות הגראי,ל. מתוך קרוב ל-50 נכללו ברשימה השחורה 4 ישיבות שצויינו כי הינן : "מחנכים נגד הוראות גדולי ישראל ישראל שליט"א".

ברשימה נכללה ישיבת משכן שלמה, מה שגרם לחיסול הרישום לישיבה לקראת השנה הבאה.

ראש הישיבה הגר"א פרוידיגר פנה למעונו של הגאון רבי יהושע איכנשטיין ראש ישיבת יד אהרן,והבהיר כי ישיבתו מעולם לא הפר הוראה של גדולי ישראל, הגראי"ל שטיינמן, והגר"ח קניבסקי.

הגר"י איכנשטיין ביקש כי ינסח מכתב הבהרה בנושא, ולאחר שעשה זה הוסר שמו מ'הרשימה השחורה' של ה'ועד'.

במכתבו הוא כותב: "ישיבת משכן שלמה חינכה ותמשיך לחנך את כל התלמידים לכבוד התורה ולכבודם של גדולי ומאורי הדור שליט"א, ובודאי שגם בעתיד נקפיד ונמשיך בדרך זו של כבוד רבותינו וזהירות בגחלתם של מאורי הדור".

בהמשך המכתב מציין הרב פרודיגר את ביקורו יחד עם הגר"י אייכנשטיין במעונו של הגראי"ל: "כמו שאמרנו בביתו של מרן ראש הישיבה שמעולם לא פגענו בכבודו ולא עברנו על הוראותיו. כת"ר שמע ובירר את דרכה של הישיבה והעביר את הדברים למרן ראש הישיבה בעל איילת השחר שליט"א אשר נתן את ברכתו לישיבה ולעומדים בראשה".

בהמשך המכתב מתחייב הרב פרויידיגר לסלק תלמידים הפוגעים בגדולי ישראל שליט"א וכך הוא כותב: "באם ח"ו יתברר בעתיד שיש תלמיד הפוגע בכבוד גדולי הדור או מכניס בישיבה זלזול בכבוד התורה יטופל הענין בחומרה רבה, כי אין מקום בישיבה לבחורים כאלו".

אחד הטענות המרכזיות נגדו הייתה כרוכה בהעסקת הרב הונא מתומכי ה'פלג הירושלמי'.

הרב פרוידיגר כותב במכתבו "כבר בחודש שבט הרב הונא עזב את הישיבה, והמכינה נפרדה מהישיבה. בשנה הבאה אין לישיבת משכן שלמה מכינה. וזה ענינו הפרטי אם הוא רוצה לעשות מכינה לעצמו, בכל מקרה לא יהי' קשר עם המכינה של הרב הונא".

לאחר מכתבו של הרב פרוידיגר כתב הגר"י איכנשטיין מכתב חזרה במכתבו הוא כותב "לכבוד הגאון רבי אברהם פרוידיגר שליט"א ראש ישיבת משכן שלמה, לאחר שהתברר לי שהישיבה מתנהלת לפי רוח התורה, ובדרך של כבוד התורה, ויצאו מהישיבה תלמידים שגודלים בתורה וביראת שמים, ומדות טובות, הנני רוצה לחזק ידו שימשיך להרביץ תורה בדרך שרוח חכמים נוחה ממנו, ויגדיל תורה ויאדיר, וכמו שעד עכשיו ההורים רוו נחת מבניהם, כך בעזר השם ההורים שימשיכו לשלוח בניהם ירוו רק נחת. המצפה להרמת כבוד התורה".


המכתב
ישיבות הגראיל רישום הרב אייכנשטיין הרב פרוידיגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד