כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האפיפיור מגיע • שני צעירים נעצרו הבוקר

ביקורו המתוקשר של האפיפיור יוצא לדרך, והבוקר כבר נעצרו חשודים בתליית מודעות נגדו • השופט דחה את האשמות נגדם

האפיפיור, צילום: פלאש90
האפיפיור, צילום: פלאש90

משטרת ירושלים עצרה לפנות בוקר שני צעירים שהדביקו מודעות נגד האפיפיור. בין היתר נכתב במודעות צא טמא מארצנו הקדושה, החזר את כלי המקדש הגזולים.

פעיל הימין ברוך מרזל אומר כי מדובר במודעות לגיטימיות ומשטרת ירושלים שכחה חופש ביטוי מה הוא; לא נשכח ולא נסלח על מסעות הצלב, האינקוויזיציה וכל יתר המרורים שהנצרות יזמה כנגד העם היהודי, האפיפיור אינו רצוי במדינת ישראל.

שופט בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, דחה את בקשת המשטרה להגביל במעצר בית למשך 7 ימים, להרחיק מירושלים ולהטיל הפקדה כספית על שני הצעירים. בהחלטתו קבע השופט כי: "ויכוחים תאולוגיים ומחלוקות בין דתיות היו קיימים מאז ומעולם ואין בויכוחים אלה כדי להוות סכנה לשלום הציבור".

עוד קבע השופט כי: "המשפט היחיד היכול לקבל פרשנות שיש בה נגיעה ולו קלושה ביותר להסתה גזענות הוא המשפט: הם הנוצרים חולמים על חיסול המדינה היהודית. משפט זה ניתן להבנה אמנם רחוקה וקלושה לפיה בשל כוונות הנצרות יש לפעול נגדה בהתאם". יחד עם זאת, מיהר השופט להדגיש: "מדובר בחשד קלוש ביותר, שאינו קשור לגזענות ואינו עונה על ההגבלות שמטיל החוק כעולה מעקרון יסוד במשטר הדמוקרט וחוקי. הפרט רשאי לבצע כל פעולה שאינה מוגדרת כפעולה אסורה בעוד המדינה אינה רשאית לבצע כל פעולה למעט אלו שהותרו לה על פי החוק".

בנסיבות אלה דחה השופט את הבקשה למעצר בית, להרחקה ולהטלת הפקדה כספית ואף קבע כי זכותם של הצעירים להפגין נגד האפיפיור וכי "יש לאפשר את המחאה המבוקשת". לאור כל האמור לעיל, קבע השופט כי הצעירים יוכלו לקיים את המחאה על פי החוק, כמאה חמישים מטר מהאפיפיור. אך לא יתקרבו מעבר לטווח זה לאפיפיור.

עו"ד איתמר בן גביר, מטעם חננו אומר כי מדובר בהחלטה חשובה ועקרונית:"אני מקווה שהמשטרה תפנים שזכותם של הצעירים לקיים מחאה נגד האפיפיור, ואין מקום לסתימת פיות"

הדיון יתקיים בפני השופט הרבסט.

בתוך כך, בעקבות ביקורו הצפוי של האפיפיור בכותל המערבי ביום שני הקרוב, הוצגה לאנשי הקרן למורשת הכותל המערבי תכנית המבקשת לסגור את רחבת הכותל לחלוטין כהערכות לקראת בואו, החל משעה 4 בבוקר ועד לסיום ביקורו.

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ דרש כי לא תמנע תפילת הנץ ברחבת הכותל, המתקיימת מאז מלחמת ששת הימים ומשתתפים בה מתפללים קבועים זה עשרות בשנים, והיא תתקיים כסדרה.

גם במהלך הביקור עצמו, דרש הרב כי לא יהיה רגע שבו לא יוכלו היהודים להתפלל בכותל המערבי. גורמי המשטרה והשב"כ נתנו הסכמתם לכך ובעקבות כך תתקיים תפילת נץ החמה במתכונתה הרגילה במגבלות כדלהלן:

הסדר מיוחד בין "הקרן למורשת הכותל המערבי", חברת "אגד" וגורמי המשטרה ידאג לכך כי בשעת הנץ יפעלו קווי השירות 1 ו–3 אשר יביאו את מתפללי הנץ לכותל. קווי התחבורה הציבורית יביאו את הנוסעים עד לרחבת הכותל, ובחזרה ממנה, למרות סגירת העיר העתיקה. מעבר תחבורה פרטית באזור יוגבל החל מהשעה 4 בבוקר.

כמו כן יוזכר כי בשעת ביקורו של האפיפיור לא תיסגר רחבת הכותל המערבי והן גברים והן נשים יוכלו להתפלל באולם התפילה המקורה, כאשר הגישה הרגלית תתאפשר דרך שער יפו ושער שכם.

בשעת ביקורו של האפיפיור יתאפשר לקיים גם טקסי בר מצווה בתוך אולם התפילה המקורה, והחל מהשעה 10 יתקיימו הטקסים כסדרן ללא הגבלות.
כותל האפיפיור יגיע וותיקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד