י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המירוץ לנשיאות: 68% מעדיפים את רובי ריבלין

במקביל לכישלון של נתניהו להריץ מועמד נגד ריבלין, גם הציבור מעדיף לראות את יו"ר הכנסת לשעבר בבית הנשיא

ריבלין. צילום: מורן כהן
ריבלין. צילום: מורן כהן

לקראת המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד הנשיא: סקר מכון פאנלס שנערך עבור "מאקו" קובע כי רובי ריבלין הוא המועמד אותו רוצים הישראלים לראותו מתמודד וזוכה בתפקיד הנשיא.

על פי הסקר, ריבלין זוכה ל-68% אחוזי תמיכה מהעם - האחוז הגבוה ביותר מבין המתמודדים, לאחריו מגיע הפרופ' דן שכטמן הזוכה ל-48% אחוזים, כשאת המקומות הבאים במדד פופולריות הציבורי חולקת דליה דורנר יחד עם דוד לוי עם 39%.

מועמד מפלגת העבודה פואד בן אליעזר זוכה ל-34% אחוזים של אהדה בציבור, ולאחריו מועמד התנועה מאיר שטרית עם 30%. את הרשימה סוגרים סילבן שלום עם 24% והמועמדת שכבר הספיקה לצבור את מספר החתימות הנדרש דליה איציק, ש-23% אחוז מהציבור בלבד היה מעוניין לראותה מתמודדת על התפקיד.

כזכור, הבחירות לתפקיד הנשיא יערכו ב-10 ביוני (י"ב בסיוון) כפי שקבע יו"ר הכנסת יורי אדלשטיין, ובמהלכם יבחרו 120 חברי הכנסת את המועמד הראוי לתפקיד. לדעת הקהל הציבורית אין השפעה ישירה על הליך הבחירה, אולם במפתיע היא נוטה דווקא לריבלין שמועמדותו התחזקה השבוע לאחר שהתברר כי כל הניסיונות של מקורבי נתניהו להביא מועמד אחר שיוכל להתמודד מולו - ירדו מן הפרק. יצויין עוד כי ריבלין הינו המןעמד היחיד שבשלב זה זכה לקבל הצהרה מפי ח"כ חרדי - יעקב ליצמן - שהודיע על תמיכה בו באופן רשמי.
ריבלין מועמד סקר אחוזים תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד