כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

והעסקנים עלזו: "יצאנו ידי חובת קריסה" • טור

דודי שוומנפלד שידר ממירון וחיפש את הקריסה המיוחלת • בסוף היה משהו, והיו פרשים וסוסים, וגם אימהות וזקנים שנדחפים

והעסקנים עלזו: "יצאנו ידי חובת קריסה" • טור

בחסדי ה׳ היתה קריסה...

מי לא הפך בימים אלו למומחה בעל שם עולמי בנושא תנועה. קרמינולגיה. הפקות ענק. שאטלים. הכוונה, שילוט, פסיכולוגיה. יח״צ. דעת קהל ומה לא... וכך ב״ה הגיעו המומחים למסקנה שהשנה תהיה קריסה, קטסטרופה, זוועה ועוד.

כל זה כמובן מסיבה אחת פשוטה - מניעת האפשרות מבעלי רכב פרטי להגיע לחניון פארוד, ספסופה ובני דודיהם. עד כדי כך שהסבירו לנו שיהיו חייבים לתגבר את התחבורה הציבורית וצפויה בעיה קשה עקב יום הלימודים השיגרתי שיתקיים ביום ראשון ל"ג בעומר, כתוצאה מקנאתו ללא גבול ליום שבת קדשינו של שר החיוך ר׳ שי פירון, ולכן חברות התחבורה לא יוכלו לספק מספיק אוטובוסים לצורך העלייה מירונה.

רכבים פרטיים הס מלהזכיר, ואנו אנה אנו באים... מסקנה? קריסה טוטאלית!!!

מוצאי שבת, הכל זורם מכל הכיוונים, כל הכבישים פתוחים, ההסעות מגיעות לחניונים, השאטלים גם הם עונים על הציפיות. הכל מתנהל כראוי וכמתוכנן. רח״ל, מזכיר משטרים אפלים של ימים קשים בתולדות עמנו, ואני עומד לי בעמדת שידור ומראיין את הנוגעים בעניין. גם את אלו שידעו להכין אותנו לנורא מכל. "בינתיים", הם אומרים, "הדברים מתנהלים כדבעי", אני מזמין אותם לעדכן באם יהיו התפתחויות.

את משמרתי סיימתי לפנות בוקר, לא לפני שהזמנתי את העם היושב בציון לבוא מירונה לשמוח בשמחתו של רשב״י ולהתפלל על הכלל והפרט בגשמיות ורוחניות. תוך כדי שאני מציין שכל הדרכים מובילות מירונה בהשקט ובטח... את דרכי לשאטלים ולהסעות מצאתי לאחר אי אלו עיכובים ומסלולי מכשולים, שילוט לא מדויק וכדומה, דברים שיכולים לקרות. לא לזה התכוונו המומחים בחזון הקריסה.

עמיתי שידרו לאורך היום שמחה וששון, סגולות וישועות, רוטלים וחלאקעס, הדלקה גוררת הדלקה. אדמו"רים, מקובלים וראשל"צים. כל אחד בתורו על מחנהו ועל דגלו. אותן פרענצ׳עס - רק הקהל מתחלף, וחוזר חלילה,

הדוברים כמובן לא שוכחים לצייר למאזינים את ה'יום כיפור' בתוך המערה, ושמחוצה לה - שמחת תורה, והנה מתקרבים אנו לשקיעה. אחרוני העולים מגיעים. חסידים ואנשי מעשה ושאר עמך בית ישראל לשבטיהם, כולם כאיש אחד בלב אחד לכבוד התנא האלוקי רשב״י. איפה עוד תוכל לראות ולשמוע את כל כלל עם ישראל שרים את אותם מילים באותו לחן? רק אצל הרשב״י, רבם של כל ישראל.

בוודאי שואלים אתם את 'השאלה' - נו, איפה הקריסה? איפה הקטסטרופה? איפה הזוועה? רק קטני אמונה שואלים שאלות כאלה...

וכי מה חשבתם שהיושב במרומים יתן למשיסה יעקב? חלילה וחלילה. וכדי שלא יצא לעז ודבר... על המומחים בכל התחומים, דוברים, אוחזי קולמוסים ומיקרופונים, שצפו קריסה טוטאלית והיא מתבוששת מלהגיע, זימן הוא ברחמיו כמה עקשנים חסרי סבלנות, נחשונים בפריצת גדרי שבילי השאטלים, שהובילה לתחילתו של דחף להתקדם לכיוון האוטובוסים, ולעומתם כמה 'אנשי חוק', מחנכים דגולים המומחים בחינוך וריסון המוני.בעזרת פרשים על סוסים.

סוף טוב הכל טוב. נביאי הזעם צופי הקטסטרופה לא קיבלו קריסה טוטאלית כפי שחזו, ואולי ציפו - כדי שיוכלו לומר אמרנו לכם, הזהרנו אתכם, אך קיבלו אנדרלמוסיה ממוקדת אזורית מוגבלת, שסיפקה להם קצת רעש והרבה כותרות. הוא אשר אמרנו ורחמיו על כל מעשיו. כולם יצאו כשחצי תאוותם בידם.

את ההתנהגות המחפירה והמופרעת של מספר אנשי מדים בהדיפת נשים על עגלות ילדיהם וקשישים על משענתם בעזרת פרשים על סוסים דוהרים - יש וחייבים לחקור, מדוע הפעילו כוח מהסוג הזה על אזרחים שכל פשעם היה רצונם להגיע הביתה בשלום. גם אם הדוחק, העומס והלחץ הביא אותם להתקדם מטר וחצי מעבר לגדרות, עדיין זה לא מצדיק דהירת סוסים עליהם, ועוד לפני סיכומים והפקת לקחים לשנה הבאה. חייבת המשטרה במיידית להרחיק משורותיה את הקצין שנתן פקודה אכזרית זו ויפה שעה אחת קודם...

קריסה או לא. הוט געפוילט אלעס גיט... ורחמיו...
קריסה משטרה לג בעומר לקחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד