ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

נקמתו של ניר ברקת ביהדות התורה

ראש העיר ירושלים נאלץ להסיר את הצעתו בסוגיית רמות מעל סדר היום של וועדת הכספים, ובחר להעניק את הקרדיט דווקא לסיעת ש"ס • ביהדות התורה מתקוממים: "אנחנו רתמנו את כולם למאבק", אבל מתנחמים: "העיקר שהתוכנית ירדה" • ובש"ס מגיבים: "התוכנית ירדה לאחר פגישה של הסיעה עם ראש העיר"

ברקת. צילום: פלאש 90
ברקת. צילום: פלאש 90

לאחר ישיבת הקואליציה הסוערת שהתקיימה בעיריית ירושלים אתמול (ה) ועסקה בין היתר בסוגית הקאנטרי ברמות, החליט ראש העיר ניר ברקת להסיר מעל סדר היום של וועדת הכספים את ההצעה.

את ההחלטה קיבל ברקת לאחר הישיבה הסוערת והמתוחה, שהתכנסה לבקשת יהדות התורה - הסיעה שהובילה את המאבק ורתמה אליה באחדות מלאה את שאר הסיעות החרדיות, כולל ש"ס ונציג בני תורה חיים אפשטיין. לאחר שבישיבה הובהרה לברקת עמדתם הנחרצת של הנציגים החרדים - החליט ברקת להתקפל ולהורות על הסרת אישור התכנית מסדר היום של וועדת הכספים ליום ראשון.

בתום הישיבה שוחח ראש העיר עם יעקב הלפרין, יו"ר הסיעה מטעם אגודת ישראל, והודיע לו על כך שהוא מוריד את הסעיף המתוכנן מעל סדר היום. ברקת אף הבהיר להלפרין כי מטרתו היא להביא לניהול משותף של העיר מתוך שיתוף פעולה מלא של כלל נציגי התושבים, הלפרין ענה לברקת כי חובה לכבד את זכויותיהם המלאות של כ-80% מתושבי רמות, ולפעול בשיתוף פעולה מלא עם יו"ר המינהל הקהילתי נפתלי לורנץ שנבחר בבחירות החוקיות.

במקביל, הבוקר התקיימה פגישה בין סיעת ש"ס בעירייה לראש העיר ויו"ר הוועדה קובי כחלון, לאחר שהבהירו לברקת את התנגדותם של כלל הנציגים החרדים לתכנית, שב ברקת ומסר להם כי יוריד את התכנית מעל סדר היום. בש"ס מיהרו להפיץ כי הסרת התוכנית היא הישג הרשום על שמם - מאחר ובעקבות פגישתם עם ברקת הוסרה התכנית מעל סדר היום. ביהדות התורה לא אהבו את התרגיל הקטן שניסה מישהו לעשות על גבם, אך סוף סוף שמחו על כך שברקת הודיע באופן רשמי על הסרת התכנית.

"כנראה שמישהו בסביבת ברקת", אומר ל'בחדרי חרדים' גורם ביהדות התורה, "החליט לנקום ביהדות התורה על כך שהובילה את כל הנציגים החרדים למאבק בלתי מתפשר, והחליט בעקבות כך לתת את הקרדיט דווקא לש"ס - למרות הפעילות העקבית בשבועות האחרונים ולמרות שכבר אתמול בתום הישיבה הודיע ברקת להלפרין על כך שיסיר את התוכנית.

"אבל לנו זה לא משנה למי הקרדיט, כיון שאנחנו עסוקים בשאלה האמיתית של שמירה על זכויות התושבים החרדים בשכונת רמות. את הפרגונים והקרדיטים נשאיר לברקת ולש"ס להתחלק ביניהם. העיקר שהתוכנית ירדה מעל סדר היום".

מנגד, בש"ס רואים את הדברים אחרת לגמרי. "הישיבה אתמול הייתה מתוחה וקשה. בתום הישיבה ביקש דרעי מצביקה כהן לבקש פגישה נוספת עם ברקת הבוקר, ובה הובהרה לברקת העובדה כי פניהם של נציגי ש"ס לניהול משותף מתוך הבנה הדדית של הצרכים השונים. בדרך זו ניתן היה להגיע להבנות על דחיית העלאת התוכנית לסדר היום".
ברקת יהדות התורה שס רמות עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד