י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקיץ הזה תלבשי לבן: כך תשלבי בבית את הצבע האהוב • כנסי

לא רק בשמלות תחרה כפריות ובמאכלי החג המבוססים על חלב וגבינה • הצבע הלבן מככב בחלל הבית לאורך כל השנה, ולקראת הקיץ הקרב הוא זוכה לעדנה מחודשת בקולקציות השונות של בתי העיצוב המובילים • כתבתה של הילה פאלח

הקיץ הזה תלבשי לבן: כך תשלבי בבית את הצבע האהוב • כנסי

במרבית הבתים הישראליים הוא פיאר בעבר בדרך-כלל את הקירות והרצפה, אך עקב התחזקותם של הטרנד המודרני וטרנד הוינטאג', הצבע הלבן על שלל גווניו תופס מקום נרחב בעיצוב החלל הביתי, החל מפריטי הריהוט השונים, דרך מוצרי החשמל ועד חיפויי הקיר - קיימות אינספור דרכים בהן ניתן לשלבו בהתאם לסגנון ולאווירה שמעוניינים ליצור בו.

"מעצם היותו אחד הצבעים הניטראליים בסקאלת הצבעים, ניתן לשלב עם כל גוון ואף עם שניים או שלושה. לאלו מאיתנו החוששים לשלבו בבית, שכן שימוש יתר בצבע יקנה אווירה סטרילית וקרה, מומלץ לשלבו עם צבעים חמים ש'ישברו' את הסטריליות הדומיננטית שבו, וייהנו מניגוד שיבליט את האיכויות שלהם", מסבירה אדריכלית הפנים איריס שמיר.

לבן בחלל האירוח
הוא ה-מוקד של הבית, אנו מבלים בו את מרבית השעות הערניות שלנו ומארחים בו חברים ומשפחה, ועל כן החשיבות של בחירת הצבעים הנכונים לעיצוב הסלון, שלהם השפעה משמעותית על יצירת האווירה והתחושות בחלל, היא חשובה במיוחד.

לדברי שרית קרייתי גולדשטיין מבעלי "גולדשטיין גלרי טפט": "בבואנו לעצב את סלון הבית, רצוי להתחיל בהתייחסות לקירות החלל, כתוחמים במובן הרחב של המילה וככאלו שקובעים באופן מוחלט את גבולות החדר. על אף שרבים עושים שימוש בצבע הלבן, על כל גווניו, לצביעת הקירות, כמעט ואין בתים אשר קירותיהם צבועים בלבן צח בלבד; הנטייה הגוברת היום היא להעשיר את הקירות ולהוסיף להם אלמנטים שונים ומגוונים, כגון טקסטורות בולטות, הדפסי פרחים לבנים, חיפויי תחרה ועוד. כך, 'נשברת' התחושה הסטרילית והקרה שהצבע הלבן מביא עמו, והתחושה בחלל חמה ומשפחתית יותר".





לבן בחדר הרחצה:
הלבן בחדר הרחצה משדר טוהר, ניקיון והיגיינה, ולכן הצבע הלבן שלט במשך עשורים רבים בחלל האמבט. "על אף שבשנים האחרונות נכנסו צבעים נוספים לחדר האמבט, כגון השחור, החום ואדום, הצבע הלבן ממשיך לשמור על מעמדו וכוחו", לדברי גד אויזרט משנה למנכ"ל רשת "חרש".

"יחד עם זאת", מסביר אויזרט, "רבים מואסים במראה הטוטאל-לוק הלבן שהשתלט על הקירות, הרצפה, האמבט, הכלים הסניטאריים, השיש וארונות האחסון, ועל כן תרים אחר דרכים מקוריות לשילובו בחלל. כך, ניתן לשלב אריחים לבנים עם טקסטורה מעניינת ויוצאת דופן, כמו אריחים דמוי שיש הקררה היוקרתי, אריחים תלת ממדיים בדוגמת קפיטונאז' או כאלו ממסוגרים בשילוב דקורים מוזהבים שעוצבו בהשראת חדרי האמבט של עשירי צרפת".

לדוגמא, בית העיצוב הספרדי EQUIPE משיק בימים אלו סדרת אריחי גרניט פורצלן לחיפוי קירות חדר הרחצה על טהרת הצבע הלבן, שעוצבה כמחווה לענף העיתונות ומציגה אריחים בהדפסים של גזרי עיתון. על-ידי חיבור האריחים אחד לשני נוצר מעין קולאז' גרפי בשחור-לבן על גבי הקיר, מה שמקנה לחלל מראה מודרני ושיקי.

"כך למשל, ניתן לתפוס 2 ציפורים במכה אחת, "גם מכניסים עניין לחלל, וגם 'שוברים' את הדומיננטיות של הצבע הלבן", מסביר אבי ג'נהשווילי סמנכ"ל שיווק ברשת "קרמיק דיפו".








לבן במטבח:
עד לא מזמן השימוש בצבע הלבן במטבח בא לידי ביטוי בעיקר בקירות ובארונות, אך בשנים האחרונות, עקב התחזקות טרנד הוינטאג' מחד ומגמת המינימליזם מאידך, חודר הוא גם דרך מוצרי החשמל.

לדברי אסי ארביב, מבעלי קלינטון סחר יבואנית מותג מוצרי החשמל TEKA: "התפיסה המקובלת שרווחה בענף העיצוב בעשור האחרון, היא שלצבע הלבן אין מקום במטבח בכל הקשור למוצרי החשמל בשל העיסוק המרובה באוכל, שעלול ללכלכו. למרות זאת, לאחרונה מוצגות קולקציות מוצרי חשמל הצבועות בלבן- תנורים, קולטי אדים, כיריים... זאת, מ-2 סיבות עיקריות: הראשונה נובעת מהעובדה שריהוט המטבח הופך לצבעוני יותר משנה לשנה, ועל כן יש 'לרכך' את סקאלת הצבעים בחלל, והשנייה- נובעת מהרצון לשלב בהרמוניה את מוצרי החשמל לגוון הדומיננטי במטבח".

בכדי לשבור מעט את הגוון הנקי, מגמה נוספת שמתחזקת בשנה האחרונה היא שילובו של גוון נוסף לצבע הלבן. לדוגמא, מותג מוצרי החשמל האיטלקי TECNOGAS משיק סדרת מקררי 2 דלתות הניחנות בסגנון עיצובי רטרו ובקווים עגולים המזכירים את המטבחים הנוסטלגיים משנות ה-50', ואלו משלבי על דלתם העליונה גוון פסטלי לבחירה, ועל דלתם התחתונה את הצבע הלבן. בין השילובים המוצעים: כתום-אפרסק ולבן, ירוק-פיסטוק ולבן, ורוד-בייבי ולבן, ועוד.





לבן בחדר השינה:
קיימת השקעה רבה, יצירתיות ומחשבה בעיצוב חדר השינה, כך שיתאים לכל צרכינו וישרה אווירה נעימה של רוגע ושלווה.

על אף שרבים מאיתנו מעדיפים לשמור על קירותיו לבנים לגמרי, קיימות לא מעט דרכים לשלב את הצבע הלבן ובכל זאת ליצור עניין בחלל. לדברי שרית קרייתי-גולדשטיין: "על מנת לשוות לקירות החדר מראה נקי, אך יחד עם זאת כזה שמושך את העין ומוסיף צבע בחלל, מומלץ לבחור בטפט לבן עשיר בטקסטורות ובמרקמים עם פני שטח מעניינים, או לחילופין - בכזה המאופיין בנגיעות קטנות של צבע. מתוך הכרה בכוחו של הלבן כיוצר אשליית מרחב ותחושת אווריריות, מותגים וחברות רבות מציגים שלל קולקציות על טהרת הלבן, אך על מנת לבדלו מהקיר מעניקים לו טוויסט אשר בא לידי ביטוי בצבע או בדוגמה".

אופן נוסף בו ניתן לשלב את הלבן בחדר השינה היא דרך הרהיטים שבו. " במשך שנים רבות הוצגו קולקציות ריהוט לחדרי השינה בגווני העץ השונים, אך הצצה אל הקולקציות החדשות של המותגים המובילים ושיטוט בין החנויות יגלו תמונה חדשה. כיום יותר ויותר חדרי שינה מוצעים בלבן, בגימור מאט או באפוקסי, בקווים ישרים ומודרניים או בסגנון פרובנס, מגוון האפשרויות רחב", מסבירה אדריכלית הפנים איריס שמיר.

עוד מוסיפה שמיר, כי "אלו החוששים להעניק ללבן דומיננטיות יתרה בחלל, יוכלו לשלב אותו דרך המיטה בלבד, שזוכה לנגיעות של לבן דרך רגליים מפוסלות, מסגרת או ראש המיטה".





לבן בגינה ובמרפסת:
שמיר מסבירה על שילוב הלבן בעיצוב הגינה או המרפסת: "כמדי שנה לקראת הקיץ, בבואנו ליצור סביבת חוץ נעימה ונוחה, אי-אפשר שלא להתייחס לצבע הלבן; הוא זה שבמרבית המקרים החשוב והבסיסי ביותר, שכן הוא משתלב באופן הרמוני בסביבה עשירה בצבעים, בצמחייה ירוקה, פרחים צבעוניים, דק מעץ ואפילו עם נצנוץ המים העולה מבריכת השחייה.

"על כן, אם בעבר אבזרנו את החצר בשולחן ובכיסאות פלסטיק לבנים וסטנדרטיים, הרי שכיום מוצעים אינספור תחליפים של ריהוט כפרי יותר דמוי-קש, המשלב את הצבע הלבן דרך הטקסטיל שבו, או על-ידי צביעת בסיסו בלבן".
עיצוב הבית בלבן חג שבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד