י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מנכ"ל השירות לאומי נגד לפיד: הפסק את האפליה

בעקבות הפרסום על כך שהחרדים ששירתו שירות לאומי לא יוכלו להנות מהטבת ה-0 מע"מ של לפיד, ג'רבי פנה למנכלי"ת משרד האוצר

שר שלום ג'רבי
שר שלום ג'רבי

מעקב בחדרי חרדים: לאחר הפרסום שבוע שעבר ב"בחדרי חרדים" על אפליית החרדים המשרתים בשירות הלאומי בתכניתו של שר האוצר לפטור 0% מע"מ על דירות חדשות - פנה מנכ"ל השירות הלאומי שר שלום ג'רבי למנכלי"ת משרד האוצר בכדי לדרוש לתקן את האפליה החמורה כנגד המשרתים.

כזכור, בהצעת החוק שפורסמה באתר משרד האוצר נקבע כי בדירות מעל 600 אלף ש"ח יזכו לפטור צעירים ששירתו שירות צבאי, או לאומי בלבד. עוד נקבע כי ההטבה תינתן רק למי ששירת 18 חודש בפועל. סעיף זה החריג את משרתי השירות לאומי במסלולים החרדים ששירתו 40 שעות שבועיות למשך שנה בלבד.

כאמור, בעקבות כך פנה מנכ"ל השירות לאומי למנכלי"ת משרד האוצר בבקשה לשנות את ניסוח החוק כך שבוגרי השירות הלאומי יזכו אף הם להטבה: "קרוב ל17,000 מתנדבי השירות לאומי אזרחי מכלל המגזרים תורמים תרומה משמעותית מזמנם וממרצם למשך שנה או שנתיים למדינת ישראל במגוון תחומים, ויש להכיר להם תודה על כך. לא ייתכן כי מתנדבים אלו, לא יהיו זכאים אף הם לאחר שירותם לאותן ההטבות המוקנות לבוגרי השירות הצבאי בהואם לרכוש את דירתם הראשונה".

יצויין, כי בשבוע שעבר גם ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה התייחס לסעיף המפלה מעל דוכן הכנסת, וציין כי סעיף זה מוכיח את מטרתו האמיתית של שר האוצר - התנכלות לציבור החרדי.

"הטבת 0% מע"מ" אמר מקלב "נועדה מלכתחילה על מנת להפלות את הציבור החרדי, בין אם מדובר בקריטריון ההנחה לכלל הציבור לדירות עד 600 אלף שקל – שאין בנמצא כמעט דירות שכאלו ובין אם מדובר בהטבה בסכום הגבוה יותר – שכן היא אינה כוללת את החרדים שבכל זאת התגייסו לשירות אזרחי".

"מצוקת הדיור בישראל מקיפה את כלל המגזרים בישראל, בין אם שירתו בצבא ובין אם לא", אמר. "כיצד ייתכן שמי ששירת בעיתון 'במחנה' יקבל את אותן זכויות של לוחם קרבי? כיצד מתבצעת חלוקה על פי אינדקציה של שירות. אולי ששר האוצר יציע ששירותי רווחה יינתנו רק למי ששירת בצבא וכך הלאה", הוסיף.

"הנושא כאן הוא לא שירות או חוסר שירות, אלא רדיפת הציבור החרדי. לא בכדי נקבע כי מי שזכאים להטבה אם רק מי ששירותו 18 חודשים בשירות אזרחי", אמר ח"כ אורי מקלב. בדבריו פנה אל חברי הבית היהודי והבהיר כי "בקצב הזה לא ירחק היום שגם מי ששירת במסגרת ישיבות ההסדר לא ייכנס לזה בשל חוסר בשירות מלא. אלה ההבדלים, אבל משום מה אם הקריטריון מתייחס לאופי השירות, גם מי ששירת ב'במחנה' לא צריך לקבל את ההטבה, ובוודאי שלא באותה מידה".
מעמ לפיד גרבי שירות לאומי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד