ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ישי: "השוויון תקף רק כאשר הוא נועד לפגוע בחרדים"

גם דרעי, ליצמן, פרוש וגפני הצטרפו למקהלת הגינויים: "בג"ץ מצטרף שוב לאויבי התורה"; "הכרזת מלחמה"; כל התגובות

בגצ, פלאש90
בגצ, פלאש90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את החלטת הממשלה להעניק הבטחת הכנסה לאברכי הכוללים, שתיכנס לתוקפה ב-2015.

חבר הכנסת גפני: "פסק הדין האכזרי של בית המשפט העליון כנגד לומדי התורה מתאים לתקופה שאנו חיים בה. פסק דינו של אליקים רובינשטיין המצוטט מן המקורות מעלה גיחוך אפילו אצל תלמיד ישיבה צעיר שיכול לפרוך את כל דבריו מראשיתם ועד סופם.

"אמירתה של השופטת חיות כי מדובר בכספים יחודיים למרות שמדובר בקריטריונים שכל אזרח יכול להיות על פיהם מעלה מחשבות שלפי בית המשפט העליון - כל שקל שעובר לציבור החרדי בכל תחומי החיים כפי שכל אזרח אמור לקבל, נחשב כסף ייחודי. אני מקוה שלא נגיע לימים שבהם האוויר שהציבור החרדי נושם לא ייחשב כמוצר ייחודי שצריך לקבל ממנו אישור מבית המשפט העליון. נפעל לשינוי ההחלטה בכל דרך אפשרית, גם בחקיקה".

ח"כ אלי ישי הגיב על החלטת בג"צ: "מדובר על החלטה לא נכונה שתעמיק את מעגל העוני ותפגע אנושות במשפחות שרובן ככולן ברוכות ילדים. בממשלה הקודמת, בעקבות החלטת בגצ, נקבעו ע"י ועדת גבאי קריטריונים נוספים והוקשחו התנאים עבור לומדי התורה הזכאים לקצבה. לאור זאת, יש להציב סימן שאלה על התערבותו הנוספת של בג"צ והחלטתו להפסיק קצבה מינימלית זו.
ייתרה מכך, תמוהה בעיני כי התערבות זו נעשית בשם חופש השוויון, אך הימצאותו של פטור ממע"מ לדירות הניתן רק לקבוצה מסוימת מתקבל כצעד מבורך ולגיטימי".

ח״כ מאיר פרוש אמר כי בהחלטתו בג"ץ מצטרף ללהקת ללהקת הקולות המתעמרים בציבור החרדי. "בג״ץ ממשיך בפסיקותיו המפלות כלפי הציבור החרדי, ומצטרף ללהקה של השלטון בישראל שמתעמר בציבור החרדי, במשפחותיו, ילדיו ודרך חייו ככל שאפשר והיכן שניתן. הנלחמים נגד הציבור החרדי בישראל קיבלו חיזוק משופטי בג״ץ. אוי לאותה בושה".

יו"ר שס הרב אריה דרעי, אמר בתגובה: "צר לי שבית המשפט הצטרף למקהלת השנאה נגד ציבור שמוכה בכיסו ללא הרף בשנה האחרונה, לא ניתן להפוך את לומדי התורה לשק החבטות הלאומי. פסיקת בית המשפט היום היא קריאה לנדיבי עם מהארץ ומהתפוצות שהמשך קיום לימוד התורה בארץ ישראל יקר לליבם, זו העת להירתם למען עולם התורה".

ח"כ יעקב ליצמן הגיב: "החלטת בג"ץ למנוע תקצוב הבטחת הכנסה לאברכים זו הכרזת מלחמה על זכויות לומדי התורה בישראל. בכך הפך בג"ץ למוציא לפועל של מדיניות ההתנכלות נגד החרדים של ממשלת נתניהו ולפיד".

תגובת ח"כ אייכלר; "בג"צ מחולל הפיכה משפטית וקובע חלוקת תקציבי מדינה. החלטת בג"צ לגזול את פת לחמם של עניי ישראל היא בגלל שהם לומדים תורה ולא מתבטלים כפקידי השלטון".
"הגיע הזמן להחזיר את הבגצ למקומו כבית משפט ולא כממשלה רפורמית לדיכוי החרדים. האברכים ישרדו בלי הפרוטות הדלות שהמשטר החילוני ושופטי בגץ עדיין לא גזלו מהם, אך עם הנצח לא ישכח ולא יסלח לאלה שבכוח שלטון הכוח רודפים את החפצים ללמוד תורת ישראל בארץ ישראל. שופטי גבעת רם צועדים בעקבות שופטי מצרים ותורקיה". הוסיף ח"כ אייכלר.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מוזס בעניין פסיקת בג"ץ לבטל הבטחת הכנסה: "בית המשפט נסחף אחר אווירת העליהום נגד הציבור החרדי. מדינת ישראל ממנת את הסטודנטים פי כמה וכמה מאשר את האברכים, אבל את זה בית המשפט לא יגדיר כחוסר שוויון. כי כשמדובר בחרדים נוטה בית המשפט לשכוח את האפליה לרעה הנמשכת עשרות שנים כמעט בכל תחום. האם גם את ההחלטה לפטור ממע"מ על דירה, ליוצא צבא בלבד, גם יגדיר בית המשפט חוסר שוויון?".

ח"כ יעקב אשר מסר: בג"צ בפסיקה שרירותית על ביטול הבטחת הכנסה לאברכים מוכיח כי כל רצונו בניגוח ציבור לומדי התורה וניסיון לשנות את אורח חייו ע"י ענישה כלכלית ברוח אג'נדת ממשלת נתניהו-לפיד".

ח"כ מקלב: "החלטת בג"ץ היא אפליה ושלילת זכויות. אין מדינה ששוללת זכויות בגלל לימוד תורה". "אל תקחו מאיתנו מיסים ואל תתנו לנו לא תמיכות לא פטורים ולא תקציבים".

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אחת העותרות לבג"צ בנושא קצבת הבטחת ההכנסה, הגיבה כי "החלטת בג"צ והביקורת החריפה שהוא מותח על הממשלה היא אות קלון לממשלה הקודמת". סמנכ"ל חדו"ש שחר אילן ברך על ההחלטה לבטל את החלטת הממשלה.

אילן אמר כי "בג"צ מאשר למעשה את טענתנו שהרפורמה כביכול שערכה הממשלה הקודמת בקצבת הבטחת הכנסה לאברכים לא היתה רפורמה כלל, אלא עבודה בעיניים, ומטרתה היתה להמשיך לשלם את הקצבה השערורייתית והמפלה. אוי למדינה שהממשלה שלה מרמה את אזרחיה ומנסה לשטות בהם. יש לקוות", אמר אילן, "שהפעם באמת הסתיים המצב הבלתי נסבל בו יש רק ציבור תלמידים אחד שמופלה לטובה ומקבל הבטחת הכנסה – האברכים. על יש עתיד, הבית היהודי ושאר מפלגות הקואליציה מוטלת האחריות לוודא שלא יועבר שוב חוק עוקף בג"צ, וקצבת הבטחת ההכנסה לאברכים שלא היתה צריכה לבוא לעולם תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה".
בגץ אברכים החלטה תגובות אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד