י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגרי"ש זצ"ל: "האפיפיור הוא אבי אבות הטומאה"

מה אמר הגרי"ש אלישיב זצ"ל לעיתונאי ששאל אותו אודות ביקור בבית האפיפיור? • וגם - איך זה ישפיע על הביקור היום?

הגרי"ש אלישיב זצ"ל
הגרי"ש אלישיב זצ"ל

ביקורו של האפיפיור פרנציסקוס בישראל העלה שאלות רבות בקרב יהודים שומרי תורה ומצוות האם ניתן להשתףף בטקסים שבהם נמצא האפיפיור והאם מותר ללחוץ את ידו.

מי שהתייחס לדברים בסוף השבוע האחרון הוא העיתונאי שלמה קוק בטורו ב'כל ישראל' ומי שהיה דובר בית הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שם הובעה ההתייחסות לכך ודעתו של הגרי"ש בנידון.

קוק כותב שלפני שבע שנים הצטרף למסע של ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט באירופה שכלל ביקור אצל האפפיפיור דאז בנדיקטוס הששה עשר בוותיקן ברומא.

קוק נכנס עם אביו הגרב"צ הכהן קוק למורו ורבו הגרי"ש אלישיב זצ"ל שדעתו לא היתה נוחה מהרעיון שאכנס לוותיקן ויסתכלֶ בפני האפיפיור. "אינני מדבר אם מותר או אסור", אמר הגרי"ש. "אבל איך עולה על הדעת ללכת לראות את הטומאה? הוא הרי אבי אבות הטומאה, שקוע כולו בטומאה, מייצג את הטומאה".

ואכן, למרות הסקרנות העיתונאית כתב קוק: כבשתי את אכזבתי ובחרתי להישאר מחוץ לוותיקן. יתר העיתונאים נכנסו פנימה, ואני, החרדי היחיד באותה משלחת, נשארתי בחוץ.

בעלי תפקידים שומרי תורה ומצוות הנפגשים עם האפיפיור למען שלום המלכות, עושים זאת על-פי פסק גדולי ישראל, ובראשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל עצמו, שהתיר לרבנים הראשיים בזמנו, בנימוק הבא: "כדי שלא יסבלו היהודים, שהרי סוף-סוף האפיפיור שולט על ציבור גדול של נוצרים שהיהודים גרים ביניהם".

הרבנים הראשיים המגיעים למפגש עונדים על לוח ליבם שרשרת 'לוחות הברית' כתגובה לצלב שעונד האפיפיור.

בעקבות חשיפת הדברים מלווים רבים של הרבנים הראשיים ידירו עצמם מלבוא למפגש עם האפיפיור שהרי הוא אבי אבי אבות הטומאה.
האפיפיור הגריש אלישיב שלמה קוק רבנים לוחות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד