א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אור ירוק מתריעה: טפלו בתשתיות כביש 672 לפני התרחשות אסון

עמותת אור ירוק פנתה לשר התחבורה ולחברת נתיבי ישראל: "השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים ולכן יש לבנות מפרדה קשיחה בין הנתיבים, שולי כביש תקינים ולוודא תאורה תקינה. כביש 672 הוא כביש מסוכן שיש לטפל בו באופן מיידי"

אור ירוק מתריעה: טפלו בתשתיות כביש 672 לפני התרחשות אסון


לאחרונה, פנו ראש מועצת דלית אל כרמל וראש מועצת עוספיא אל חברת נתיבי ישראל ואל שר התחבורה, ישראל כץ בנושא התשתיות הלקויות בכביש 672. בפנייתם, ציינו ראשי המועצות בצפון הארץ, כי כביש 672 לכיוון היציאה לכביש 6 מהווה סכנת נפשות. "זהו כביש ללא תאורה המתאימה לנהיגה בשעות הלילה, ללא שוליים תקינים וללא הפרדה מכל סוג שהיא בין הנתבים" ציינו ראשי המועצות במכתבם.

עוד ציינו במכתבם ראשי המועצות, כי כביש 672 אינו תוקצב החל משנת 2013 ומצבו הקשה מחייב בניית מעגלי תנועה, הצבת תמרורים ותאורה מתאימה לכל אורכו, בניית שוליים ומפרדה קשיחה בין הנתיבים, שיקום ושיפוץ כללי בכביש. בסיור שערכו ראשי המועצות עם מפקח התעבורה במחוז חיפה והצפון נקבע כי כביש 672 הפך לכביש מסוכן ותבע קורבנות רבים בנפש.

בנוסף, גם תושבים רבים מאזור הצפון אשר משתמשים בכביש זה באופן יומיומי שיגרו פניות רבות למשרד התחבורה ולחברת נתיבי ישראל בבקשה לטפל בתשתיות הלוקות בחסר בכביש 672 ובדרישה לסייע במניעת אסון שיכול להתרחש בכביש זה.

"אני חשה את הסכנה בכל פעם שמשאית או אוטובוס מטפסים או יורדים במורד הכביש הכל כך צר הזה אשר מצוי ללא שוליים וללא מפרדה" מציינת תושבת האזור בפנייתה אל שי ברס, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, כאמור האחראית לכביש זה. לאחר פניות התושבים, ראשי המועצות ועמותת אור ירוק, טרם התקבלה תשובה רשמית ממשרד התחבורה או מחברת נתיבי ישראל.

מנתוני או ירוק עולה כי כביש 672 מתאפיין בגידול האינטנסיבי של נפח התנועה בו, ככל שכביש 6 ממשיך להתקדם צפונה. בין משתמשי כביש זה נמנים תושבי הכרמל כולו, מחיפה ועד דלית אל כרמל. כמו כן, גם הסטודנטים ועובדי אוניברסיטת חיפה משתמשים בכביש זה באופן קבוע, עובדי בתי הסוהר, צה"ל וכלל המבקרים בגנים הלאומיים שבכרמל. נפח התנועה בכביש זה עומד על כ-8,400 כלי רכב בכל יום חול ועל כ-12,500 כלי רכב בשבתות. עוד עולה מנתוניה של עמותת אור ירוק כי בכביש זה נפגעים מדי שנה כ-75 בני אדם ברמות חומרה שונות.

עמותת אור ירוק: "כביש 672 הוא כביש מסוכן שיש לטפל בו באופן מיידי. כביש זה חייב לעבור שיפור שיכלול מפרדה קשיחה, הצבת תאורה מתאימה לנהיגה בלילה והקמת שוליים בטיחותיים בכביש. על המדינה לוודא כי אכן ליקויים חמורים אלו יטופלו בכביש החושף מדי יום אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד