כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מצאה מחליפה למשמרת - וניצלה ממוות בבריסל

עובדת במוזיאון היהודי בבריסל, לא יכלה להגיע לעבודה בשבת - במקום זה היא מצאה מחליפה • המחליפה - נרצחה בפיגוע בשבת

באדיבות ויקימדיה
באדיבות ויקימדיה

הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל: כיממה לאחר הרצח בו נהרגו עמנואל ומרים ריוה ז"ל מתל אביב ואזרחית, ואדם נוסף נפצע אנושות, מתברר כי יהודייה עובדת מוזיאון, ניצלה בנס ולא הגיעה למשמרתה.

ר.ח. יהודיה תושבת בריסל העובדת במוזיאון, לא הייתה יכולה להגיע אמש (שבת) לעבודה, והעובדת שנרצחה, היא יהודייה אחרת שהחליפה אותה, שהגיעה להתגורר בעיר רק לפני כחודשיים.

העיתונאי אליהו אליוביץ מקבוצת העיתונאים רוטרניק שוחח עם ר.ח. על הטרגדיה. הוא סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הגב' ר.ח. מתנדבת בכל שבוע במוזיאון, "היא מספרת כי היא בת 72 ומשתתפת קבועה באירועים של הקהילה למרות שהיא לא מבית דתי. היא החלה להתנדב לפני 4 שנים במוזיאון פעמיים בשבוע. בחודש האחרון לא חשה בטוב, והחלה להגיע רק פעם בשבוע למוזיאון".

ביום חמישי, יומיים לפני האירוע, היא הודיעה למוזיאון כי לא תוכל להגיע בשבת מאחר והיא לא מרגישה טוב. בעקבות כך דומיניק שבריאל בת ה-69 שהגיעה שבועיים קודם מצרפת, החליפה אותה. היא מספרת: "באירוע הירי היא נהרגה לצערי. אני כל כך מתנצלת על האירוע שהיה, אני מרגישה שהקדוש ברוך שמר עליי שאנצל, כך כך כואב לי על האירוע. אני הולכת להפגנה מול המוזיאון כדי להדליק נר לזכר ההרוגים".

אינה ואן ויימרס‎, נציגת התביעה הבלגית, אמרה כי החוקרים טרם קבעו מה המניע לירי, אך לדבריה הוא נושא סממנים של תקיפה אנטישמית. "איש לא קיבל עליו אחריות לתקיפה, וכל האפשרויות פתוחות", אמרה. עוד הוסיפה כי החשוד "פעל ככל הנראה לבד, היה חמוש ומוכן היטב". המשטרה עצרה אמש חשוד אחד, אך הוא שוחרר במהרה, וכעת הוא משמש עד לאירועים.

ראש ממשלת בלגיה, אליו די רופו, התקשר היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועדכן אותו בפרטי חקירת הפיגוע במוזיאון. שר הפנים הצרפתי, ברנרד קזנוב, הוסיף כי הורה להדק את האבטחה סביב מוסדות יהודיים במדינה.

מספר ארגונים יהודים הפועלים תחת ארגון הגג ccojb בבלגיה, עורכים הערב בשעה 19:00 (שעון מקומי) הפגנה מול המוזיאון היהודי לזכר הנרצחים ותפילה עבור הפצוע, כך דווח בקבוצת העיתונאים רוטרניק.
הצלה פיגוע בריסל מוזיאון מחליפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד