י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"דיאלוג עם הכנסייה צריך להיעשות בזהירות"

הרב שמואל די סייני, רבה הראשי של רומא, בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' לרגל ביקורו של האפיפיור בישראל • "פרנציסקוס חובש שני כובעים, האחד דתי והאחד פוליטי, לכן הוא צירף לביקור ידיד מוסלמי ואת ידידו הרב סאקה, רבה של ארגנטינה, עמו כתב ספר והשתתף בתוכנית טלוויזיה" • ומדוע רצוי להיזהר מדיון תיאולוגי?

האפיפיור בישראל. צילום: פלאש 90
האפיפיור בישראל. צילום: פלאש 90

"חשוב לזכור שהאפיפיור פרנציסקוס המבקר היום בארץ, חובש שני כובעים - הכובע הדתי, מתוקף היותו ראש הדת של מיליארד מאמינים, וראש המדינה החשובה בעולם. עיני כל העולם נשואות אליו. אך הוא חובש גם כובע פוליטי, כי במזרח התיכון יש לאפיפיור מאמינים נוצרים רבים והוא רואה את עצמו מחויב לשלומם ולאינטרסים שלהם", אומר היום (א) הרב שמואל די סייני, רבה הראשי של רומא וסגן נשיא 'ועידת רבני אירופה', בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"לכן חשוב לו מאוד הקשר הטוב עם העם היהודי כמו גם עם המוסלמי", ממשיך רבה של רומא ומסביר, "ולכן הוא צירף לביקור בארץ את שני ידידיו - המוסלמי והרב סאקה רבה הראשי של ארגנטינה. הרב והאפיפיור היו בקשר עוד בזמן שהאחרון היה קרדינל נוצרי בארגנטינה, כאשר שניהם היו מנהיגי דתות במדינה ונהגו להיפגש מעת לעת.

"מיד לאחר היבחרו של האפיפיור, יצא הרב סאקה לוותיקן, נפגש עמו ובירך אותו לרגל כניסתו לתפקיד החדש. לקראת הביקור תורגם לעברית ספר שהוציאו השניים, ובו שיחות שניהלו בנושאים בין דתיים בתוכנית הטלוויזיה שבה השתתפו ואשר האפיפיור הנחה".

הרב די סייני אומר בזהירות כי הוא אמנם אופטימי לגבי הביקור בארץ. "יש לעם ישראל היסטוריה ארוכה, וברובה כואבת, עם הכנסייה, ולא כל הפצעים הגלידו. עם זאת, בעשרות השנים האחרונות נעשו צעדים חיוביים רבים על ידי הכנסייה ביחסה ליהדות בכלל ולמדינת ישראל בפרט".

עם זאת, הוא מזהיר מפני דיאלוג בין דתי. "זה צריך להיעשות בצורה מאוד זהירה", לדעתו, יש מקום לשיחות בין קתולים ליהודים בעניינים חשובים כמו אנטישמיות, אך לא בעניינים תיאולוגיים, כי הרי היהדות אינה מקבלת את סמכותו של 'אותו האיש'.

ומאיפה היכרותו עם האפיפיור? "נפגשתי איתו כמה פעמים ושוחחתי עימו ארוכות". יצוין, כי הרב די סייני גם פנה לפני מספר חודשים לכנסיה וביקש אינפורמציה על הילדים שהוטבלו לנצרות בזמן השואה.
אפיפיור פרנסיס הרב די זאני דיאלוג תיאולוגי ביקור ויכוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד