י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חברי מועצת הרה"ר יחרימו את ביקור האפיפיור

בין המחרימים: הגרי"ד גרוסמן, הגר"ש אליטוב, והגר"ש אליהו • על מה ידרשו הרבנים הראשיים, ומי המתורגמן? • כל הפרטים

חברי מועצת הרבנות הראשית
חברי מועצת הרבנות הראשית

ביקור האפיפיור בישראל והמחאה סביבו נמשכת: חלק מחברי מועצת הרבנות הראשית יחרימו מחר את הטקס עם פרנסיסקוס ב'היכל שלמה' בירושלים.

בין חברי הרבנות שיזמו את ההחרמה הם הגאון רבי שמעון אליטוב, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, והגאון רבי שמואל אליהו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגר"ש אליטוב שכיהן בעבר כרבה של בואנוס איירס בארגנטינה, העיר ממנה הגיע האפיפיור, התבקש על ידי משרד החוץ לשאת דברים לכבודו בשפת האם לכבודו של פרנסיסקוס אך הגר"ש אליטוב סירב בכל תוקף.

גורם בכיר המקורב לרבנים אמר ל'בחדרי חרדים' "זה לא מפגש בין הרבנים אלא זה מפגש בין העמים וההיסטוריה של העם היהודי רוויה בנהרות של דם כתוצאה מפעילות הכנסעה והעומד בראשה, ולמרות שהרבנים הראשיים מגיעים לטקס הרבנים המחרימים ראו צורך להעביר את המסר".

האפיפיור בארץ, צילום: פלאש90צילום: האפיפיור בארץ, צילום: פלאש90
האפיפיור בארץ, צילום: פלאש90

המפגש עם הרבנים הראשיים: כל הפרטים
במסגרת ביקורו של האפיפיור יגיע מחר האפיפיור לבית "היכל שלמה" בירושלים בכדי לפגוש את הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

בסביבתם של הרבנים הראשיים מציינים כי הרגשות סביב פגישה זו הינם רגשות מעורבים כאשר מחד הם נזהרים שלא לתת עילה בידי התקשורת העולמית של פגיעה כביכול בסדר הטקס המתוכנן, ומאידך הם אינם מעוניינים לנהוג כבוד בכל דרך שהיא המנוגדת להלכה.

בעקבות כך לא הגיעו הרבנים היום לסדרת קבלת הפנים לכבודו של האפיפיור שנערכה בנתב"ג אולם בטקס המיוחד שנערך בכל ביקור בהיכל שלמה ישתתפו הרבנים. בכך לא יחרגו הרה"ר מהנוהג שנהגו קודמיהם אולם גם לא יגרעו ממנו.

במהלך הטקס ינאמו הרבנים הראשיים כאשר הגר"י יוסף צפוי להתמקד בדבריו על החשיבות שמייחסת הדת היהודית למצוות שבין אדם לחברו כאשר על גבי לוחות הברית נמצאים המצוות שבין אדם לחברו לצד המצוות שבין אדם למקום בכדי להדגיש את חשיבותן בדת היהודית.

הרה"ר האשכנזי הגר"ד לאו יתמקד בדבריו במסר המועבר בעצם קיום המפגש והמשמעות הכרוכה בו של דו קיום בין הדתות השונות והשיח המתקיים בין המנהיגים הדתיים ושל הדתות השונות. יחד עם זאת הגר"ד לאו יביא עמו נציגים של מספר ארגוני חסד בכדי להראות לאפיפיור את העזרה והחסד הקיימים בדת היהודית כלפי כל אדם באשר הוא ללא הבדל על פי שיוכו הדתי.

הגר"ד לאו ינצל את ההזדמנות לנסות ולהשפיע על האפיפיור שיפעל למניעת תקיפות אנטישמיות וחילולי בתי קברות ברחבי העולם. כחלק מהביקור יביא עמו הרב לאו ילד נוצרי חולה המבקש לפגוש את האפיפיור בכדי להוכיח לאפיפיור את דו הקיום והכבוד ההדדי הקיים במדינת ישראל כלפי כל אדם כאשר אף ילד נוצרי יכול לפנות לרב הראשי בכדי להיפגש עם האפיפיור, המסר עם הביקור של הילד.

כמתורגמן בפגישה עם הרבנים הראשיים ישמש הרב יצחק סאקה מרבני ארגנטינה הדובר את שפתו של האפיפיור - ספרדית. והינו אף תלמיד ישיבת 'יחווה דעת' ובעל קשר קרוב לראשל"צ הגר"י יוסף.
רבנות פרנסיסקוס אפיפיור החרמה היכל שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד