א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יהדות התורה נקמה בברקת • ולאיפה נעלמה ש"ס?

נציגי יהדות התורה הפילו את העברת תקציב למינהל הקהילתי בקרית יובל • נציגי ש"ס ובני תורה לא השתתפו בהצבעה

ברקת. צילום: פלאש 90
ברקת. צילום: פלאש 90

ימים אחדים לאחר שברקת 'גנב' את הקרדיט על עיכוב תוכניתו ברמות מנציגי יהדות התורה, ו'העניק' אותו לש"ס - נמשכת המתיחות בין ראש העיר לחברי יהדות התורה, לעומת נציגי ש"ס, עמם הוא ממשיך ללכת יד ביד.

נציגי יהדות התורה בועדת הכספים של עיריית ירושלים, מנעו היום (א) העברת תקציב למינהל הקהילתי בקרית יובל. שלושת נציגי יהדות התורה - ראוכברגר, רוזנשטיין והלפרין - הצביעו נגד. לעומת נציגי התעוררות ונציגי ראש העיר בוועדה שהצביעו בעד העברת התקציב.

למרבה ההפתעה, נציגי ש"ס בועדה יצאו ולא הצטרפו לעמדה החרדית. נציג בני תורה, חיים אפשטיין - נמנע. בסיום הספירה התברר כי יהדות התורה הצליחה למנוע את ההעברה והתקציב נפל, זאת לאחר שגם משה ליאון הצביע עם הנציגות החרדית.

התקציב שהועלה להצבעה היה של 144 אלף ש"ח המיועדים לפעילות המינהל הקהילתי. נציגי יהדות התורה טענו כי התקציב משמש לפעילות המדירה את התושבים החרדים, ומתעלמת באופן מופגן מהצרכים השוטפים שלהם. בעקבות כך הם התנגדו לו והוא נפל ברוב של 5 מול 4.

כזכור, בשכונת קרית יובל מתחוללת מלחמה קשה מצד התושבים החילונים כנגד האברכים החרדים המתגוררים בה, והיא אף עלתה לכותרות בתקופה האחרונה במספר מאבקים פנימיים שהתנהלו בשכונה בנושאי עירוב, בתי הכנסת, גני ילדים חרדים ועוד.

תושביה החרדים של השכונה זועמים על נציגי ש"ס. "בשביל משחקים וטריקים פוליטיים הם מוכנים שימשיכו את ההתעללות בנו?" טוען תושב השכונה בשיחה עם 'בחדרי חרדים', ומסכם: "נס שמשה ליאון היה זה שהבין את האבסורד בהעברת התקציב והצטרף לנציגי יהדות התורה".

בש"ס טוענים כי לאחר הפגישה ביום שישי האחרון בה הגיעו להבנות כי יתקיימו פגישות בכל הנושאים הרגישים כולל השכונות המעורבות בתקופה הקרובה, הם העדיפו להימנע מלפגוע ביחסים שנרקמו.
עירייה תקציב חרדים שס הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד