ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"מברך את מצילי הנפשות על המקום שבו יתפללו"

בהשתתפות הראשל"צ, מייקל בלומברג, ניר ברקת ומנכ"ל מד"א הוכנס ספר תורה לבית הכנסת שבתחנת מד"א בירושלים • תיעוד

"מברך את מצילי הנפשות על המקום שבו יתפללו"
דוברות מדא

ביום שישי האחרון הוכנס ברוב פאר והדר ספר תורה לבית הכנסת בתחנת מד"א בירושלים. ספר התורה נתרם על ידי התורם האמריקאי ישראלי מאיר בליסקו, לזכר הוריו של ראש עיריית ניו-יורק לשעבר מייקל בלומברג, אשר היה התורם המוביל לשיפוץ והרחבת תחנת מד"א בירושלים שנושאת את שם אביו.

תחנת מד"א ירושלים המשופצת הושקה לפני כשלוש שנים במעמד ראש עיריית ניו יורק דאז, מייקל בלומברג. במהלך טקס השקת התחנה אמר בלומברג כי הוא גאה על כך ששמו של אביו ז"ל יהיה קשור לנצח בארגון ההצלה והרפואה הטוב בעולם. באותו מעמד קבע בלומברג את המזוזה בכניסה לתחנה ביחד עם הרבנים הראשיים לישראל ומנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין.

מבנה תחנת מד"א ירושלים כולל 4 קומות, ומשמש כתחנת מד"א ייחודית הכוללת בין השאר מוקד מבצעי המצויד במיטב הטכנולוגיה, קומת מקלט מוגנת כנגד אב"כ להפעלה מלאה של התחנה בחירום, נקודת הזנקה לשיגור אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, תחנה להתרמת דם, כיתות הדרכה, מרכז מבקרים, אודיטוריום וכאמור גם בית כנסת.

בטקס הכנסת ספר התורה השתתפו ראש עיריית ניו-יורק לשעבר מייקל בלומברג ובני משפחתו; הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף; ראש עיריית ירושלים ניר ברקת; תורם ספר התורה מאיר בליסקו ובני משפחתו; שלמה וגברת לאה מוסקו, הוריו של פיליפ מוסקו ז"ל, פאראמדיק מתנדב במד"א שנפל במלחמת לבנון השניה (אשר הוריו תרמו את הפרוכת לארון הקודש); מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין; יו"ר אגודת ידידי מד"א בארה"ב מארק לבו ורעייתו; בכירי מד"א והנהלת מד"א מרחב ירושלים; עובדי ומתנדבי מד"א מרחב ירושלים. את הטקס הנחה יועץ מד"א למגזר החרדי ר' יעקב ביכלר.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר בדבריו: "אתם, כארגון העוסק בהצלת נפשות וריפוי חולים בישראל מכניסים היום את ספר התורה הראשון לבית הכנסת בתחנת מד"א ירושלים ומקבלים מקום בו מצילי הנפשות יכולים להתפלל עבור כל חולי ישראל. אני מברך את התורם היקר ואתם כל הנוכחים לבריאות ואריכות ימים".

מנהל מרחב ירושלים, תמ"ג שלמה פטרובר, אמר בפתיחת הטקס: "אני מודה למר מאיר בליסקו ולכל מי שסייע ולקח חלק בהגשמת יום היסטורי זה בו אנחנו מכניסים ספר תורה ראשון לבית כנסת בתחנת מד"א".

התהלוכה התקיימה ברוב פאר במתחם בית המתנדב על שם חסידוף בתחנת מד"א ירושלים שם ממוקם בית הכנסת. הראשון לציון הגר"י יוסף ומנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין העבירו את ספר התורה שנתרם לידיו של מייקל בלומברג אשר הכניסו לבית הכנסת, שם המשיכו בריקודים ולאחר מכן כובד שלמה מוסקו, אביו של פאראמדיק מד"א פיליפ מוסקו ז"ל בפתיחת ארון הקודש בו הניח מייקל בלומברג את ספר התורה.

בלומברג בירך את הנוכחים ואמר: "מד"א הוא ארגון שמציל חיים ואני גאה ששמו של אבי מתנוסס על הבניין שממנו אתם מגיעים במקצועיות באמבולנסים ובאופנועים להעניק סיוע רפואי, אתם הגיבורים"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודה למארק בליסקו על תרומת ספר התורה למד"א בירושלים ואמר: "בעברי, התנדבתי במד"א וראיתי את כונני מד"א מגיעים לזירת אירוע, מקבלים החלטות מהירות ומצילים חיים, כראש עיריית ירושלים וכתושב ירושלים אני מעריך את הכוננות, התגובה המהירה ושיתוף הפעולה עם גופי החירום, השילוב בין הצלת חיים ותפילה היא חשובה ואני מברך אתכם היום כשאתם מכניסים ספר תורה לבית הכנסת".

מאיר בליסקו שתרם את ספר התורה לבית הכנסת בתחנת מד"א ירושלים אמר: "זה כבוד גדול לתרום ספר תורה לבית הכנסת בתחנת מד"א בירושלים. אני יודע שאין סיפוק גדול יותר מלהציל חיים וזו הכרת התודה שלי לאנשי מד"א ירושלים שעובדים קשה, בשטח ובמוקד. אני מודה למייקל בלומברג על הסיוע לצוותי מד"א להציל חיים"

חובש בכיר במד"א מוטי גלושטיין קרא בספר התורה החדש שנתרם את פרשת "וזאת הברכה".
מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "זהו יום גדול ומרגש בו הכנסנו את ספר התורה הראשון לבית הכנסת במד"א ואני מודה למאיר בליסקו על תרומתו החשובה. אנו גאים לשוב ולארח את ראש עיריית ניו-יורק לשעבר מייקל בלומברג שהפך לידיד אמת של מד"א בכדי לחגוג יחד עמו ועם בני משפחתו את הכנסת ספר התורה לזכר הוריו בתחנת מד"א ירושלים הקרויה על שם אביו ז"ל. אין ספק כי ספר התורה מהווה תוספת חשובה למקום שבו עושים נפשות ומצילים חיים".





















ספר תורה כתיבה מדא גלריה אלי בין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד