ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

מונתה אישה לוועדה למינוי רב ראשי לירושלים

הרכב הוועדה הושלם והיא צפויה להתכנס, על הפרק: החלטה על תאריך לבחירות, רשימת בתי הכנסת שישתתפו בבחירות ולו"ז לערעורים

המועמד המוביל? הרב שטרן וראש העיר ברקת
המועמד המוביל? הרב שטרן וראש העיר ברקת

משרד הדתות קיבל את דרישת ארגוני הנשים ועמותת חדו"ש שדרשו למנות אישה לוועדת הבחירות לרבנות ירושלים והחליף את נציג המשרד עופר יעקב עליו הוכרז לפני כחודש.

כזכור, בעקבות הפרסום על הרכב הוועדה בה חברים נציגי העיריה ונציגי משרד הדתות פנו מספר ארגונים הפעילים בתחום שוויון מעמד האישה: קולך, שדולת הנשים בישראל, מרכז צדק לנשים, ישראל חופשית, נשות הכותל, שתי"ל, ועמותת חדו"ש אל שר הדתות נפתלי בנט וסגנו בן דהן בדרישה למנות לוועדה אישה כמתחייב על פי התקנות.

הארגונים אף איימו כי יפנו לבית המשפט ויעכבו את ההליך כולו. לקראת כינוס הוועדה בימים הקרובים מתברר כי משרד הדתות אכן קיבל את הדרישה והחליף את נציגו בעו"ד דינה לפידות מלשכת היועץ המשפטי של משרד הדתות.

במכתב ששלחה עמותת חדו"ש נכתב כי "אם בשגגה הורכבה הועדה בהרכב מדיר נשים – יש לתקן שגגה זו ולהקפיד ביתר שאת שלא תארע עוד בעתיד, ולא תידרש התערבות עורכי דין ופעילי החברה האזרחית כדי לשוב וללמד מושכלות ראשונות בדבר אופיה של החברה בישראל, אשר חרתה על דגלה את ערך שוויון האשה במגילת עצמאותה ובחוקיה".

בעקבות השלמת הרכב הוועדה, היא תתכנס בהקדם ותכריז על לוח הזמנים לקראת הבחירות הצפויות. במסגרת לוח הזמנים ככל הנראה יוכרז גם תאריך הבחירות עצמו שצפוי להיות ככל הנראה בי"ב אלול. כמו כן צפוייה להכריז וועדת הבחירות על רשימת בתי הכנסת מהם יבחרו הנציגים לגוף הבוחר ולוח הזמנים להגשת ערעורים על הרשימה.
ועדה ירושלים ברקת רב ראשי אישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד