כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דם יהודי בעורקיו של הטייקון שנבחר באוקראינה

ניצח ברוב מוחץ: פטרו פורושנקו, הטייקון המכונה "מלך השוקולד" נבחר לנשיא אוקראינה • "לא אכיר במשאל העם לסיפוח קרים"

פטרו פורושנקו, צילום: שאטרסטוק
פטרו פורושנקו, צילום: שאטרסטוק

הכסף יענה את הכול: פטרו פורושנקו, האוליגרך שהונו מוערך בכ-1.3 מיליארד דולרים שהפך לפוליטיקאי, ניצח ברוב מוחץ בבחירות שהתקיימו אתמול באוקראינה.

פטרו פורושנקו, נשיא אוקראינה החדש שזכה לכינוי "מלך השוקולד" בשל בית החרושת לשוקולד שבבעלותו עשה את הונו ממפעלים למכוניות ואוטובוסים מתחנת טלביזיה שבבעלותו (קאנאל 5), ממספנה ענקית ועסקים נוספים, מככב ברשימת המיליונרים של העיתון "פורבס".

פורושנקו בן ה-49, שימש בעבר כשר החוץ ושר הכלכלה של אוקראינה. כאשר פרצה ההתקוממות נגד הנשיא ויקטור ינוקוביץ', היה פורושנקו האוליגרך היחיד שתמך באופן חד-משמעי במפגינים נגדו בקייב.

בבעלותו חברת השוקולד "רושן" - אחד מ-20 יצרניות השוקולד המובילות בעולם, והונו האישי מוערך בכ-1.3 מיליארד דולרים. במהלך קמפיין הבחירות, הבטיח פורושנקו למצביעיו כי יחזק את הקשרים הכלכליים והמדיניים עם המערב, חרף התנגדותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

עם זאת, הוא הביע תקווה כי היחסים עם רוסיה ברי תיקון, שכן המעצמה השכנה מספקת את מרבית הגז הטבעי לאוקראינה. יצוין כי בסקר שנערך טרם הבחירות הודו כרבע מאלה שהתכוונו להצביע לו לפי אחד הסקרים שהם עושים זאת כי הוא "הרע במיעוטו".

הרב יונתן מרקוביץ רבה הראשי של קייב אומר הבוקר לבחדרי חרדים: "אני מאמין שהציבור הצביע נגד הממשל ששלט עד עכשיו, יותר מאשר אישית נגדו. אני מאמין שהוא יתמקד עכשיו בעיקר במצב הכלכלי של אוקראינה ובמצב הביטחוני הוא מקבל ארץ פצועה ומוכה והוא יצטרך לשקם אותה. הנחת העבודה היא שאם המצב הכלכלי ישתפר והמצב הביטחוני , אזי תהיינה פחות מהומות".

האם הוא טוב ליהודים? מרקוביץ: "מה שבטוח הוא שהמצב שלנו יהיה יותר טוב ממה שהיה עד עכשו. עד עכשיו היה הפקרות, הקבוצות הקיצוניות פעלו באין מפריע וממילא היהודים הם מטרה שמעוררת עניין, ולכן גם הקבוצות האנטישמיות תפסו טרמפ על הכאוס.

"הוא עצמו אף פעם לא היה קשור לקהילה יהודית, יש כאן טייקונים רוסיים שכן יוצרים קשר עם הקהילה היהודית. לדעתי הוא שמר על מרחק מהקהילה היהודית, בגלל שבמשפחתו יש יהודים, כמדומני שאביו או סבו היו יהודים והוא ניסה כל הזמן להסתיר את העובדה כדי שעובדת היותו נצר ליהודים לא תפריע לו, בעיקרון הוא לא אנטישמי הוא במעגל הקרוב אליו יש הרבה יהודים ויש לו חברים טייקונים יהודיים".

"בחודש שעבר נפגשו נשיא המדינה שמעון פרס ושר החוץ אביגדור ליברמן עם פורושנקו בחשאיות בירושלים". חושף הרב מרקוביץ רבה הראשי של קייב.

נשיא ארה"ב ברק אובמה היה אחד הראשונים לברך את פורושנקו על ניצחונו, ואמר כי הוא מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר. הוא הוסיף כי הבחירות באוקראינה מהוות צעד נוסף לקראת איחודה של המדינה – כך בהודעה מטעם הבית הלבן.

במהלך יום הבחירות נהרגו שני בני אדם, בהם צלם עיתונות איטלקי שנהרג בדונייצק, לשם הגיע כדי לסקר את האירוע. נוסף על כך הבחירות התנהלו באופן חלקי, בהיעדר 20% מהמצביעים שהיו רשומים בבחירות הקודמות. כמעט שני מיליון המצביעים המתגוררים בחצי האי קרים שסופח לרוסיה לא השתתפו בהצבעה. רק אלה מהם ששמרו על הדרכון האוקראיני היו רשאים להצביע, אך היה עליהם לבוא לקלפיות מעבר לגבול.
בחירות שוקולד אוקראינה טייקון נשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד