ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

תוצאות בבלגיה: החרדים הימרו על המפלגה שזכתה

באנטוורפן נרשמת אופטימיות לצד זהירות - האם הפוליטיקאים יעמדו בהבטחתם לשנות את חוק הליב"ה? • כל הפרטים והתוצאות

הבחירות
הבחירות

העיר אנטוורפן נראתה אתמול (א) כמו עיר במלחמה, ניידות משטרה התמקמו בכל הרחובות, שוטרים הוצבו בפארק העירוני ואבטחה בדרגה 5 הורגשה בכל העיר ובעיקר ליד מוסדות התורה.

הסיבה לתגבור האבטחה נעוצה ברצח שאירע בשבת בצהריים בבריסל, וכמובן בשל יום הבחירות שהיה אתמול במדינה. אבל שיחת היום בשטיבלים באנטוורפן הייתה - איך לא? - תוצאות הבחירות שהיו אתמול בבלגיה.

אתמול נערכו בבלגיה בחירות כלליות לפרלמנט, הקהילה החרדית באנטוורפן נדרשה להצביע עבור המפלגה המועדפת עליה. כמו תמיד השתדלו המפלגות המקומיות להציב ברשימתם גם נציג יהודי שיגייס את הקול החרדי.

בשבת האחרונה כנהוג מדי ערב בחירות הודיעו גבאי בית הכנסת לאנ"ש מי היא המפלגה המועדפת, ומי הנציגים המועדפים. השנה הוחלט לתמוך במפלגה המובילה אשר לה הסיכויים הרבים ביותר להצליח. בבתי הכנסת השונים חולקו פלאיירים שבהם נאמר כי ראש המפלגה הבטיח כי כשייבחר יעשה הכול לשנות את גזירת הליב"ה. ואכן הציבור החרדי באנטוורפן נתן את קולו למפלגת האן וי אי שבראשה עומד ראש העיר המכהן.

שני הנציגים היהודיים, שבהם תמך הציבור החרדי נכשלו. מדובר באנדרי גנטמן, יהודי חילוני שנשוי לאישה גויה, שערך ערב הבחירות כנס בחירות בבית המדרש של בלז, ואף השתתף בכנס החירום שנערך בביתו של הרב שיף בעניין לימודי הליב"ה.

הנציג השני שהתמודד מטעם מפלגה מתחרה, מר מרקוביץ, הוא יהודי חרדי, קיבל כ-4000 קולות ונכשל בכניסה לפרלמנט, אף שזכה בהרבה קולות של עובדים בבורסה, כרבע מהקולות בהן זכה הגיעו מהיהודים בעיר.

אצל החרדים הבוקר, שררה אופטימיות זהירה לצד זהירות, באשר לתוצאות הבחירות, תלוי את מי שואלים.

תומכי המפלגה שזכתה בבחירות - מפלגת ראש העיר, טוענים כי ראש העיר הבטיח להם לפעול למזעור גזירת לימודי הליב"ה, גם תושבים חרדים בעיר טוענים כי ראש העיר הנבחר ישתף עמם פעולה בנושא רגיש זה. מנגד פוליטיקאים חרדיים בעיר טוענים כי הכול "הבטחות של ערב בחירות".

עוה"ד הנרי רוזנברג, מוותיקי אנטוורפן, אמר: "בגדול הקהילה החרדית שוב המרה על המפלגה הנכונה, למרות שהייתה כאן התלבטות גדולה כי המפלגה שזכתה בקולות הציבור החרדי, היא מפלגה שחרתה על דגלה קיצוץ משמעותי בקצבאות הילדים, שהוא דבר משמעותי גם באנטוורפן עבור משפחות שהאבא לומד בכולל, אבל הוחלט בסוף ללכת עם המפלגה המובילה, וזהו ניצחון. הקהילה החרדית שוב הוכיחה את כוחה האלקטוראלי, וזה ישמש קלף מיקוח חשוב עבור הקהילה החרדית".
תוצאות בחירות אנטוורפן בלגיה מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד