ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הרבנות תחכה: מכתב חריף לוועדת הבחירות

הליך הבחירות לרבנות ירושלים עשוי להתחיל שוב מהתחלה • 'בחדרי חרדים' חושף מכתב חריף במיוחד, שנשלח על ידי עו"ד רענן בר זוהר לוועדת הבחירות וליועץ המשפטי של משרד הדתות, והדורש בחירה מחדש של נציגי בתי הכנסת • הסיבות: צמצום מספר הנציגים, שינויים דרמטים ב-3 השנים האחרונות ומעורבות מבקר המדינה • בפנים: המכתב

ברקת
ברקת

לקראת כינוס וועדת הבחירות לרבנות ירושלים, שהייתה אמורה להתכנס היום (ב) בצהריים, שלח עו"ד רענן בר זוהר - המייצג קבוצת בתי כנסת בירושלים - לוועדת הבחירות וליועץ המשפטי של משרד הדתות מכתב, בדרישה לפתוח את הליך בחירת נציגי בתי הכנסת מחדש. לטענתו, הבחירה הנוכחית מתבססת על רשימת בתי הכנסת בעיר שגובשה לפני כשלוש שנים ואיננה רלוונטית, ובשל כך יש לפתוח מחדש את הליך בחירת נציגי בתי הכנסת.

"למרשי נודע", כותב בר זוהר, "כי היום אמורה להתקיים ישיבה של וועדת הבחירות לדיון בהליך בחירת רבני עיר לירושלים ובמסגרת זו אמורה להידון בחירת נציגי בתי הכנסת".

"ברצוני לציין", הוא ממשיך, "כי מבחינה משפטית לא ניתן להתבסס על רשימת 24 בתי הכנסת שגובשה בעבר בהתבסס על הליך הקודם שהופסק בשל הבחירות לכנסת ה-19 ולרשויות המקומיות ובהתאם לנוסח הקודם של התקנות. לפיכך על הוועדה לקבוע שכדי לקבוע את נציגי בתי הכנסת יש לפרסם הודעה לבתי הכנסת ולדרוש הגשת תצהירים עדכניים מכל בתי הכנסת המעוניינים להשתתף בהליך".

בהמשך המכתב מפרט עורך הדין את הכשלים הקיימים בכך שהוועדה מתבססת על רשימת בתי כנסת שהורכבה בעבר לפני למעלה משלוש שנים שבמהלכן חלו שינויים רבים ואף נפתחו בתי כנסת חדשים. בנוסף, חלוקת העיר השתנתה לחלוטין, משום שעל פי התקנות החדשות שנקבעו, נציגי בתי הכנסת בגוף הבוחר צומצמו מ-24 ל-12 בלבד, ומשכך שיטת הבחירה אמורה להשתנות לחלוטין.

נקודה נוספת אותה מציין עוה"ד במכתבו, היא מעורבותו של מבקר המדינה בהליך הבחירה הקודם של נציגי בתי הכנסת בעקבות תלונות והשגות רבות שהוגשו כנגד הליך הבחירה ולא נדונו מעולם, כדוגמה מציין העו"ד את בחירת נציג בית הכנסת בגבעת זאב שלא נבחר משום שלא הגיש את התצהיר עד למועד בחודש מרץ 2011.

"ברור איפה", מציין בר זוהר, "כי כיום בשנת 2014 לא ניתן להביא בחשבון את חודש מארס 2011 כמועד הקובע להגשת תצהירים ויש לאפשר לכל בתי הכנסת שהגישו תצהירים באיחור או לא הגישו תצהירים כלל להשתתף בהליך בחירת נציגי בתי הכנסת".

בר זוהר מפנה את דבריו להתייחסותו של היועמ"ש של משרד הדתות לטענות שהועלו בעבר על הליך הבחירה הקודם של נציגי בתי הכנסת. "ביום 11.3.12. כתב לי עו"ד ישראל פת בשם הוועדה כי 'הוועדה לא תקדם הליכי בחירת רבני עיר בירושלים בטרם תתייחס לטענות מרשותיך'. יו"ר הוועדה אף התחייב בפני מבקר המדינה שלא לקדם את ההליך בטרם דיון בהשגות".

יצויין, כי בהליך הבחירות הקודם שנתקע - התערב מבקר המדינה בהליך בחירת נציגי בתי הכנסת אולם לא השלים את מסקנותיו, בשל כך צויינה במכתב ההתחייבות שניתנה למבקר שלא להמשיך את ההליך מבלי לדון בהשגות הקיימות עליו.

בסיום מכתבו מתייחס בר זוהר למחויבות עליה הצהירו חלק מחברי הוועדה לקידום מועמדותו של אחד המועמדים, וטוען כי הם פסולים מלשמש כחברי וועדה.

"אציין את שמובן מאליו", הוא מסיים, "כי במסגרת ההחלטה האם יש להורות על הגשת תצהירים חדשים ועדכניים מטעם בתי הכנסת בדרך בה נקטה הוועדה בשנת 2010 או להסתמך היום על הרשימה הפגומה של 24 בתי הכנסת שגובשה על יסוד נתוני שנת 2011, אסור על חברי הוועדה להביא בחשבון שיקולים הנוגעים לזהות פרסונלית של מועמדים לרב העיר ירושלים, וכל חבר וועדת הבחירות שהתחייב בפומבי לתמוך במועמד פלוני, מנוע מלהצביע בוועדה ביחס להחלטה זו".



ברקת בחירה מכתב בר זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד