כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"ללא הלחץ התקשורתי לא היה מוגש כתב אישום"

פרקליטי הקטינים מיצהר - נגדם הוגש כתב אישום על 'תג מחיר' - זועמים, ומאשימים: "אוסף של ראיות נסיבתיות"

תג מחיר. צילום ארכיון: משה מזרחי, חדשות 24
תג מחיר. צילום ארכיון: משה מזרחי, חדשות 24

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ב) לבית המשפט המחוזי לנוער בנצרת כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד שלושה קטינים (בני 16-17), תלמידי ישיבה ביצהר. כתב האישום מייחס להם ביצוע עבירות של פגיעה ברכבים ממניע גזעני, והשחתת פני מקרקעין ממניע זהה בכפר גוש חלב בחודש שעבר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אורית קורין, עולה כי ביום 2/4/14 - על רקע הריסת שלושה מבנים בלתי חוקיים בישוב יצהר - יצאו הנאשמים יחדיו לפגוע ברכושם של תושבי ישראל בני המגזר הערבי ולרסס בפומבי כתובות שנאה.

בסמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר הגיעו הנאשמים לכפר גוש חלב והחלו במסע של ניקוב גלגלי כלי רכב וריסוס תרסיס צבע עליהם, זאת ב-44 מקרים.

הנאשמים גרמו נזק ל-44 כלי הרכב בסך כולל של כ-114,658 ₪. בנוסף ריססו הנאשמים על גבי קיר ביתו של תושב המקום את הכיתוב "רק גויים מפנים מארצנו" וזאת מתוך מניע גזעני ועויינות כלפי ציבור ממוצא ערבי.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של חבלה במזיד ברכב בצוותא חדא מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, והשחתת פני מקרקעין בצוותא חדא מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור. בנוסף לאחד הקטינים מיוחסת גם תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

התיק נחקר על ידי השב"כ ומשטרת ישראל.

"כתב האישום הוגש בגלל לחץ תקשורתי"
"ככל הנראה הלחץ התקשורתי ותוקף השעה הוא זה שהביא להגשת כתב האישום בהליכים פלילים דומים לא היה מוגש כלל כתב אישום על סמך מארג ראיות שכזה", כך אומר עו"ד עדי קידר המייצג מטעם ארגון חננו שניים מהקטינים נגדם הוגש היום (ב') כתב האישום.

השלושה, אשר תחילה נאסר עליהם לפגוש עו"ד בצו מיוחד, הכחישו בחקירתם את המיוחס להם ושמרו על זכות השתיקה. בית המשפט המחוזי בנצרת הורה היום על הארכת מעצרם עד ליום א' בכדי לאפשר לסנגוריהם מטעם ארגון חננו לבחון את חומר הראיות ולהגיב לכתב האישום.

"רק מקריאת בקשת המעצר עולה שאין ראיה ישירה הקושרת את החשודים למעשים", מדגיש עו"ד קידר מחננו. "מדובר באוסף של ראיות נסיבתיות וחוות דעת שונות שעליהם המדינה מנסה להתבסס. אם זאת כתב האישום הוגש רק לפני מספר שעות. אנו נלמד את חומר הראיות, נבין את התמונה יותר לעומק ונגיב בהתאם".

גם עו"ד ברק פרידמן המייצג את אחד הקטינים מטעם ארגון חננו הגיב ברוח דומה. "כתב האישום שהוגש היום כנגד הקטינים מלמד עד כמה, ובכול מחיר יורכבו ראיות נסיבתיות, ראיות שספק רב בעוצמתם, ואלו, מובילות לכתב אישום", אומר עו"ד פרידמן. "נדמה, כי יש לעצור, ובמהירות את הסחף שמוביל לאישומים, ויהי מה".
כתב אישום תג מחיר קטינים חננו לחץ תקשורתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד