י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קרבנות טרור • צפו: הלווית הזוג ריוה הי"ד

גופותיהם של עמנואל ומירה ריוה הי"ד, הזוג הישראלי שנרצח בפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, הועברו למטוס בדרכן לישראל • עדיין אין זיהוי ודאי לשני ההרוגים הנוספים • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו ממסע ההלוויה, מהאבטחה המוגברת למוסדות היהודים בבלגיה ומהעצרת שנערכה אתמול כנגד האנטישמיות המתפשטת

הלויית הזוג ריוה הי"ד
הלויית הזוג ריוה הי"ד

גופותיהם של בני הזוג הישראלים עמנואל ומירה ריוה הי"ד, שנהרגו בפיגוע הירי בשבת במוזיאון היהודי בבריסל, הועלו למטוס בדרכם לישראל. בפיגוע נהרגו עוד שני בני אדם, אחד מהם ככל הנראה יהודי, אך עדיין אין זיהוי וודאי לגביהם.

לפני זמן קצר הסתיימה הלוויתם של בני הזוג רויה הי"ד, שנערכה על ידי חברא קדישא שומרי הדת וזק"א. ארונות הנרצחים הועברו על ידי החברא קדישא לשדה התעופה, הועלו לטיסה של בריסל איירליינס, ובשעה 18:45 (שעון מקומי) תמריא הטיסה בדרכה לנמל התעופה בן גוריון בישראל.

מתי גולדשטיין, מפקד היחב"ל בזק"א, יצא במוצאי שבת מישראל, ובהגיעו לבריסל חבר לצוות זק"א המקומי ולרב מנחם מרגולין, מנכ"ל מרכז רבני אירופה. "הבוקר צלצל מנהל המכון הפתולוגי למנדי פוזנר, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א בבריסל, וביקש שיגיעו למקום לטפל בסידורים לקראת ההטסה".

"צוות זק"א מקומי הגיע למכון הפתולוגי. במהלך ההמתנה אמרנו את כל ספר התהילים לעילוי נשמת הנרצחים. לאחר מכן טיפל הצוות בכל הסידורים הנדרשים, הן בפן ההלכתי והן בטפסולוגיה מול הרשויות, ולפני שעה קלה העברנו את ארונות הנרצחים לשדה התעופה".

הרב יעקב ברגר, סגן יו"ר חברה קדישא 'שומרי הדת', אמר ל'בחדרי חרדים' כי טרם זוהו וודאית שני ההרוגים הנוספים, ובשעה הקרובה אמורה להיערך מסיבת עיתונאים, שם ככל הנראה יימסרו פרטים נוספים. "לפי מה שאני שומע, אחד מהם יהודי והשני גוי מקומי שעבד בכניסה למוזיאון".

עם הגעת הארונות מבריסל לא יערך טקס בנתב"ג. הארונות יוסעו להלוויה בבית העלמין קרית שאול בת"א. הלוויתם תיערך מחר (שלישי) בשעה 17:00 בבית העלמין קריית שאול. סידורי ההלוויה באחריות עיריית ת"א, משרד הפנים ומשרד הרווחה.

כלי תקשורת בבבלגיה דיווחו היום (ב), כי נבדק חשד כי החשוד בירי תיעד את הטבח במצלמת GoPro שנשא על חזהו, כפי שעשה המחבל מוחמד מראח, בפיגוע בתלמוד התורה "אוצר התורה" בטולוז.

במשרד החוץ אומרים כי מכל הבדיקות שנעשו, עולה כי מדובר באירוע טרור לכל דבר. "כשהגופות יגיעו לארץ יופעל נוהל טרור. כל המשרדים האמונים ידאגו לרווחת בנותיהם של הזוג בהתאם לנסיבות המקרה".

בתוך כך, באיזורים היהודיים באנטוורפן ממשיכה מגמת האבטחה המוגברת, והשומרים נראים בכל מקום בכל שעות היממה.

האבטחה באנטוורפן

העצרת שנערכה אמש במחאה על האנטישמיות שהרימה ראש
רצח אבטחה זוג מוזיאון פיגוע בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד