כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

יסוד שביסוד: הקרלינער ו- 5000 איש בקבר יוסף

הכניסה הגדולה השנתית לקבר יוסף התקיימה אמש בהשתתפות אלפי בני אדם, לרגל ספירת 'יסוד שביסוד'

הכניסה לקבר יוסף אמש.
הכניסה לקבר יוסף אמש.

כ–5000 מתפללים מכל רחבי הארץ נכנסו אמש (א) בכניסה הגדולה ביותר בשנה להתפלל על קברו של יוסף הצדיק בשכם. הכניסה המיוחדת וההמונית נעשתה לרגל ציון ספירת "יסוד שביסוד", באבטחת צה"ל ובארגון המועצה האזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף.

הכניסה המיוחדת שהתקיימה כאמור לציון ספירת יסוד שביסוד נחשבת כספירה הקשורה במהותה ליוסף, צדיק יסוד עולם, ומדי שנה נהגו יהודים רבים לפקוד את קברו של יוסף הצדיק בשכם ביום זה.

בין המתפללים היו גם האדמו"ר מקרלין סטולין, הגר"מ גרוס גאב"ד חניכי הישיבות, ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה והרב דודקביץ' רבה של יצהר. חסידות קרלין נחשבת לאוהבת ארץ ישראל ואוהדת ההתיישבות, ואכן אמש התעניין האדמו"ר בפרטים רבים על ההתיישבות ומצבה. כזכור, גם לאחר גירוש תושבי גוש קטיף, התעניין האדמו"ר במצבם וביקש לסייע.

למקום הגיעו גם קציני צבא בכירים, ובהם תמיר ידעי מפקד אוגדת איו"ש, אל"מ יואב ירום מח"ט שומרון, מקי סיבוני קצין הגמ"ר של האוגדה, ואליצור טרבלסי קצין הגמ"ר שומרון. על אבטחת הכניסה פיקד מח"ט שומרון אל"מ יואב ירום וחיילים רבים הצטרפו לתפילות.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון, בירך את המתפללים ואמר: "מרגש להיות כאן ולהגשים חלום של יהודים דורות אחורה, לעלות לקבר יוסף ולהתפלל על קברו בציון ספירת יסוד שביסוד הקשורה במהותה ליוסף הצדיק, צדיק יסוד עולם. נוכחותו של האדמו"ר מקרלין כאן, לצדנו מוכיחה שוב כי הקשר בין הציבור החרדי לציבור המתנחלים הוא מתבקש, יש יותר מטרות משותפות ממחלוקות ואני מקווה שנוכחותו כאן תהיה צעד נוסף לשילוב ידיים של הציבור החרדי וציבור המתנחלים לטובת השמירה על המקומות הקדושים ושמירה על ארץ ישראל".

מזה שנים מתחזקת המועצה אזורית שומרון, בסיוע מנהלת קבר יוסף, את קבר יוסף. מתקנת ומשפצת אותו בכל כניסה. זאת משום שפעמים רבות נמצאים במקום ממצאים המורים על פגיעה והרס של האתר הקדוש. זאת ככל הנראה בידי ערביי שכם.

המועצה האזורית שומרון הביאה עד כה מעל 250,000 בני אדם לבקר במקום במשך 5 שנים. זאת כחלק מפעילותה לשימור המקום ההיסטורי והקדוש. ולהחזרתו למרכז תשומת הלב הציבורית.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הודה לחיילי וקציני חטיבת שומרון, בראשות ת"ת תמיר ידעי על אבטחת כוחות הביטחון. ועל המאמצים להכניס כמה שיותר מתפללים לקבר יוסף, מאמצים אשר הביאו עד היום מאות אלפי בני אדם לקבר יוסף ולהגשים חלום של דורות.
אבטחה קבר יוסף כניסה שכם קרלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד