כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

יש תקווה בתל אביב: כנס חיזוק לקראת שבועות

הראשל"צ קרא לבחורי הישיבות תושבי העיר "ללכת עם כובע וחליפה וציציות בחוץ, כדי לקדש שם שמים" • גלריה

יש תקווה בתל אביב: כנס חיזוק לקראת שבועות

מאות גדשו את אולמי מרכז דוהל בשכונת התקווה בתל אביב, למעמד חיזוק לקראת חג מתן תורה שנערך על ידי איגוד בני התורה ת"א –יפו בראשות יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן. בעצרת השתתפו נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הראשל"צ הגר"י יוסף ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

בדברים שנשא הגר"ש כהן הוא חיזק את לומדי התורה. "בזעת אפך תוכל לחם, זה בגלל החטא של אדם הראשון, ולמה החטא גרם לכך שבזעת אפך תאכל לחם, משום שהיצר הרע רודף אותך ואם לא תעמול לא תוכל עליו, לכן על ידי היגיעה שלך, בזעת אפיך, רק ככה אתה תינצל ממנו, וזה שהתנא אומר יגיעת שניהם משכחת עוון, על ידי עמל התורה ניצלים מיצר הרע", אמר הגר"ש.

הראשל"צ ציין בדבריו כי על בני הישיבות - בפרט בימים אלו - להקפיד על לבוש של בן תורה עם כובע וחליפה. "כמו שחייל מקפיד ללבוש את המדים שלו, כך בן ישיבה צריך להקפיד, זה המדים שלו", אמר, הראשל"צ אף הוסיף כי על בני הישיבות ללכת עם ציציות בחוץ ברחובה של עיר כדי לקדש שם שמים, בדבריו ציין כי על אף שהעלה בספרו ילקוט יוסף שלא צריך ללכת עם ציציות בחוץ, אבל בחורי ישיבות יוציאו, בפרט אלה הגרים בתל אביב ובמקומות שיש הרבה רחוקים מתורה ומצוות, כדי לקדש שם שמים ולשמור על עצמם ביראת שמים טהורה כנגד הרוח הרעה הנושבת ברחובות.

גם יו"ר שס אריה דרעי נשא דברים וציין את המהפכה הגדולה בעיר תל אביב, שהחלה על ידי הגר"ע יוסף זצ"ל, וכיום אלו הפירות שלה.

את המעמד הנעים החזן והפייטן יחיאל נהרי.

צילום: משה בן נאים






























תל אביב גלריה מעמד חיזוק ראשלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד