ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"אנחנו חיילים של הרבי"• סיכום וגלריה

חסידי חב"ד התכנסו ביום ההילולא של האדמו"ר מליובאוויטש באולמי גוטניק להתוועדות מיוחדת • אתר 'בחדרי חרדים' מגיש סיכום מיוחד, וכמובן, גלריית תמונות

"אנחנו חיילים של הרבי"• סיכום וגלריה

מכל השכונות, בכל הגילאים, כל העדות ומכל גווניה של ירושלים וסביבותיה - כולם נקבצו ובאו אל אולמי "גוטניק כולל חב"ד" להתוועדות מרכזית רבת עוצמה, בליל יום ההילולא הט"ו של הוד כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע.

סביב שולחנות ערוכים הסבו משפיעים, חסידים, תמימים ועמך בית ישראל - שחשו כי את הלילה הזה יש לנצל ברצינות הראויה, למלא בתוכן כל רגע בשעות המקודשות והיקרות הללו של ג' תמוז.

את פני הבאים קידם ארגון החסד כולל חב"ד, כמיטב המסורת, בסעודת מצווה מכובדת שהוגשה בשפע כיד המלך. את שולחן ה"מזרח" כיבדו בנוכחותם שלוחים של הרבי, משפיעים, רבנים וזקני אנ"ש הנכבדים, שאב אחד לכולנה: רגשי-התקשרות וגעגועים עזים לאבא, רועה ישראל ומנהיגו, הרבי של כולם.

עם הקהל הגדול התוועד הרב משה פעלער, שליח הרבי זצוק"ל במיניסוטה, חבר אגודת חסידי חב"ד העולמית - שהגיע במיוחד בכדי לחזק, לעודד ולהתוועד לקראת ג' תמוז, וערך סבב של התוועדויות וכנסים בקהילות שונות. כאן היתה זו "התוועדות מאספת" - ממנה נסע הרב פעלער היישר לשדה התעופה. השליח הוותיק סקר 'תחנות דרך' מרתקות משירותו כחייל בחזית הלוחמת של "הפצת המעיינות" בשירות הרבי בעשרות השנים האחרונות, והוביל את הציבור להתעוררות עצומה בהתקשרות לרבי, לתורתו ולפעולותיו. את דבריו סיים בהצעה לקהל לשלוח עמו פ"נים לאוהל הקדוש - קריאה שנענתה בהתלהבות גדולה. חיש חולקו דפים חלקים לנאספים, שנטלו ידיים וישבו בכובד ראש לכתיבת פ"נ לרבי. הפתקים נאספו ונמסרו לרב פעלער, שללא ספק הגיע עם מטען רב כשליח ציבור אל האוהל הקדוש.

ההתוועדות נמשכה כשבראש השולחן מסבים הגה"ח רבי טוביה בלוי רב קהילת חב"ד בנווה יעקב, הגאון רבי שמעון אליטוב רב אזורי מטה בנימין, הרב לייבל ביסטריצקי, הגה"ח רבי שמעון יעקובוביץ, הרב אפרים בוגראד מו"צ בירושלים, הרב הצדיק ר' נחום כהן, החסיד ר' ירחמיאל אלפרוביץ, השליח הרב חיים פארו ממנשעסטר אנגליה, הרב אהרן מרדכי זילברשטרום, ועוד רבים מכל בתי הכנסת, קהילות וחסידים נכבדים.

והסיפורים קלחו. זקן המשפיעים הגה"ח רבי פנחס לייבוש הרצל נזכר באפיזודות שונות של ציפייה אמיתית לגאולה, בחוגים רחבים שאינם נמנים על חסידי חב"ד. רב מרכז העיר ירושלים וחבר בי"ד רבני חב"ד הגה"ח רבי זאב דב סלונים שיתף את המתוועדים בעדויות מכלי ראשון של מופתים גלויים שהתרחשו אחר תפילה באוהל הקדוש, ותבע מהנאספים לקבל החלטות שידגישו כי "המעשה הוא העיקר"; רב בית הכנסת "היכל לוי יצחק" הגה"ח רבי טוביה זילברשטרום סיפר על מופתים שמיימיים של הרבי - להם היה עד, כאשר מכל סיפור נלמדת הוראה בעבודת ה'.

הרב פישער מזקני חסידי חב"ד בירושלים תיאר את קורותיו כחייל שנשלח לחזית בגרמניה במלחמת העולם השניה - כיצד זכה לאסוף אודים מוצלים מאש ניצולי המחנות, ועל היחס הקרוב לו זכה מהרבי. "פעם נכנסתי אל הרבי ושאלתיו בחביבות: וואס מאכט דער רבי? הרים הרבי את ידיו בחיוך והשיב: "ברוך ה', איך בין אלעמאל פריילאך!" - "מוכרחים להיות תמיד בשמחה, ולזכור שאנו חיילים של הרבי שתפקידנו לקרב ולהאיר את כל קצווי תבל"! ואחרון הנואמים היה הגאון הרב וירצברגר איש ברדיטשוב, שלאחר תיאור התפעלותו מעבודת הקודש של שלוחי הרבי בחבר העמים - סיפר על תשובות מדהימות להן זכה באמצעות "אגרות קודש" של הרבי.

חצות ומחצה. איש לא עוזב. על המסך הגדול הוקרנו מראות קודש ש"העבירו" את הקהל היישר אל התוועדות עוצמתית של הרבי ב-770. מיד לאחר מכן חוברו השולחנות, ומאות בני ישיבות, אברכים, חסידים וליטאים, אנ"ש ומקורבים, הסבו סביב המשפיע הנערץ הגה"ח רבי מענדל וועכטער שהתוועד אודות מהות המושג "רבי", האיר מושגים שונים מתורת החסידות, ועד אור הבוקר סחף את שומעי לקחו אל מעמקי פנימיות התורה כשהוא "סוחט" מכל הנוכחים החלטות טובות בלימוד פנימיות התורה ובמעשה בפועל לחיזוק ההתקשרות.

תודת כולם נתונה לאיש כולל חב"ד שמארגן במסירות רבה את ההתוועדות מידי שנה בשנה הרב משה שמואל דייטש, לצוות האולם שעמלו על כל הפרטים לנוחות הקהל ובראשם ר' מנחם קירשנבוים, ואחרון חביב לאברך הנמרץ ר' שמואל מנדלסון מכולל חב"ד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד