י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: פעילי ימין מורחקים מירושלים, הערבים צועדים

בעוד פעילי ימין הנאבקים למען 'קבר דוד' מורחקים מהבירה בשל ביקור האפיפיור, הערבים מקיימים צעדות לאומניות

צפו: פעילי ימין מורחקים מירושלים, הערבים צועדים

ביקורו של 'הכס הקדוש' האפיפיור פרנסיסקוס בישראל, לווה בחשש רב של גורמי הביטחון בישראל, על פגיעה אפשרית בקודשי הנצרות מידי פעילי ימין - המוחים על תוכניות אפשריות למסירת מתחם "הסעודה האחרונה" בקבר דוד המלך לידי הכנסייה והפרת הסטטוס קוו שפעל שם עד כה בין היהדות לנצרות.

חמישה פעילים המזוהים עם המאבק למען קבר דוד המלך, קיבלו צווי הרחקה מנהליים מירושלים, הכופים עליהם להישאר במקום מגוריהם בשעות היום, ובמעצר בית בשעות הלילה.

בתוך כך, נראה כי החשש מפני "אירוע לאומני" מגיע לגורמי הביטחון רק מקרב היהודים. לפני שעה קלה, צעדו ברחוב סולטן סולימן בירושלים עשרות ערבים בתהלוכה לאומנית, כאשר הם נושאים דגלים שחורים עליהם מופיע פסוק השוהאדה (עדות) המסלמית, וכן תמונת מסגד אל אקצה.

יצויין כי בעת האחרונה התגברה תדירות התהלוכות הלאומניות בירושלים, וכמעט מדי יום ישנה צעדה שכזו, ולפעמים אף יותר. חלק מהתהלוכות הלאומניות הללו הופכות לאירועי הפרות סדר והתנגשויות עם כוחות משטרה ומג"ב. התושבים היהודיים במזרח ירושלים מבקשים רבות מהמשטרה ומגורמי הביטחון, בהם השר אהרונוביץ, לפעול למיגור הפשיעה הלאומנית הערבית הגואה בירושלים, אך לדבריהם, גורמי הביטחון לרוב אינם מצליחים לאכוף את הסדר.

עו"ד נפתלי ורצברגר, המטפל בעצורים המנהליים מטעם ארגון חוננו, מסר לסוכנות תצפית: "כבר מזמן יש אדישות ושיוויון נפש של הרשויות כלפי עבירות של מוסלמים, בעוד שלגבי היהודים ישנה התלהמות שמתחילה בראשי התביעה, שרת המשפטים ופרקליט המדינה, המכנים עבירות גרפיטי כעבירות שנאה ונוקטים יד קשה ומחמירה אף כלפי ילדים הרושמים בגיר על הכביש את המילים הנוראיות 'תג מחיר'. סופה של אפליה ואי שיוויון שיביא לאי אמון והקצנה. דומני שאמת המידה הבלתי שוויונית זועקת לשמים".

צילום: סוכנות תצפית
וידאו תהלוכה ערבים צו הרחקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד