כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מקלב מלגלג: "ראש הממשלה מביך ומנותק"

ח"כ אורי מקלב גולל במליאת הכנסת את שרשרת הכשלונות הפוליטיים של נתניהו בניסיון למצוא מועמד לנשיאות

מקלב מלגלג: "ראש הממשלה מביך ומנותק"

על רקע המירוץ לנשיאות והפרסומים בשבועות האחרונים על כך שנתניהו מנסה להריץ מועמדים שונים לתפקיד, בכדי להכשיל את מועמדותו של ריבלין, תקף היום (ב) ח"כ אורי מקלב את רה"מ במסגרת נימוק הצעת האי אמון שהגישה סיעת יהדות התורה.

"מדובר בראש ממשלה מנותק", אמר מקלב, "ראש ממשלה שלא מצליח למצוא מועמד מתאים לנשיאות למרות שהוא משקיע בכך לא מעט זמן, ראש ממשלה שפונה ומבקש ממועמדים פוטנציאליים להציג את עצמם בתמיכתו לנשיאות והם מסרבים, הדברים כשלעצמם מעוררים פליאה, אך הדברים ברורים כמדובר בראש ממשלה מנותק. ראש ממשלה שכך נראית ההססנות שלו, שהשיקול הרגשי גובר על השיקול השכלי שלו, אינו יכול לקבל הכרעות הרות גורל. לכן אין זה פלא שממשלתו מכה בעקביות בציבור שלם כך שבהחלטות כאלה ואחרות מביאים את ילדי ישראל לחרפת רעב וממנו לא שומעים כל התייחסות או תגובה".

"זה מביך שראש הממשלה לא מצליח למצוא מועמד מוסכם לנשיאות אחרי כל כך הרבה זמן שהיה לו להיערך לזה, והוא גם אינו מצליח להביא להסכמה על מועמד, גם אצלו בסיעה", אמר מקלב. "מדאיגה אותנו גם העובדה שגם מועמדים שהחליטו להתמודד אינם מעוניינים בתמיכתו של ראש הממשלה, משום שהם יודעים שהיא תזיק להם. הם דוחים את תמיכתו משום שהם יודעים שהוא כפוי טובה. אנו הכרנו את כפיותו של ראש הממשלה באופן בלתי אמצעי, אך הציבור בכללותו נחשף לזאת רק בימים אלו. האם כך ניתן לקבל החלטות – כאשר השיקול הרגשי גובר על השיקול השכלי?

"ראש הממשלה הבטיח לעזור לאוכלוסיות החלשות, אבל בפועל הוא מתנכר ומתאכזר לאוכלוסיה חלשה אשר פגעו בה ללא רחם והכל בגלל עמלם בתורה", הוסיף מקלב. "רק בימים האחרונים הודיע בנק ישראל על הצורך לקצץ 18 מיליארד שקל לקראת התקציב הבא. ראש הממשלה וממשלתו חתכו בבשר החי ללא רחם בקצבאות הילדים, בתקציבי החינוך ובישיבות, בדיור במעונות היום. פגעתם בכל דבר אפשרי, מה עוד אתם מעוניינים לעולל לשכבות החלשות באוכלוסיה?

"רק אתמול ביטל בג"ץ ברוח הדברים של ממשלתך את קצבאות הבטחת ההכנסה למשפחות שאין להם מה לאכול, נגזל פת הלחם של הילדים הרעבים. איזה מסר יש לך להעביר להם? האם מישהו הבטיח לעזור לחלשים בחברה", תהה מקלב וסיכם: "זו ממשלה רעה שמעוניינת בדבר אחד – להתאכזר לחלשים ולילדים רעבים ולהצר את צעדיהם".
חרדים ראש הממשלה תקציב מקלב שכבות חלשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד