כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לאחר חקירה: 15 חשודים נעצרו הבוקר בנמל אשדוד

המשטרה ורשות המיסים פשטו על הנמל ועצרו שורת בכירים המוכרים לציבור, החשודים בעבירות של שוחד, הטיית מכרזים והלבנת הון

נמל אשדוד, צילום: איל יצהר
נמל אשדוד, צילום: איל יצהר

המשטרה התירה היום (ג') לפרסום כי יחידת להב 433 מנהלת מזה כשנה חקירה סמויה בשיתוף פעולה עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון בחשד כי בכירים בנמל אשדוד ביצעו שורה של מעשי שחיתות ובהם לקיחת שוחד.

הבוקר (ג') עם תום שלב החקירה הסמויה נעצרו ועוכבו 15 חשודים, בהם בעלי תפקידים בכירים בנמל ובחברות פרטיות. כמו כן פשטה המשטרה על מתחם הנמל ועל בתי כמה מהחשודים וביצעה חיפושים.

להב 433 מנהלת מזה כשנה חקירה סמויה בשת״פ עם רשות המיסים חקירות מכס ומע״מ תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום, שעניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, זיקה פרטית של עובד ציבור ועבירות על חוק איסור הלבנת הון על ידי גורמים בנמל אשדוד, ביניהם בכירים בהווה ובעבר ונוספים.

מממצאי החקירה עלה חשד כי גורמים בנמל, ביניהם בכירים, יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד וטובות הנאה מאותן חברות. עוד עולה מהחקירה חשד כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל, על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם, גם כאשר היה בכך פגיעה בהכנסות הנמל, קרי בקופה הציבורית.

הבוקר, בתום חקירה סמויה מאומצת וממושכת, ערכה היחידה פעילות בשת״פ רשות המיסים, במסגרתה נעצרו ועוכבו לחקירה כ-15 חשודים, בהם בעלי תפקידים בכירים בנמל אשדוד ובחברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו לקדם. כמו כן במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. לרבות במתחם הנמל.

בהתאם להתפתחות החקירה, יובאו חלק מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם בסמוך לשעה 1500 בבימ״ש השלום בפתח תקוה.

רק בעת הדיון שיתקיים בצהריים בעניין הארכת המעצר של החשודים ניתן יהיה להבין במדויק על איזו פרשה מדובר. נזכיר כי בשנה האחרונה פורסמו מספר פרשות שונות בעיתונות שחלקן נוגעות ליו"ר המודח של הנמל גדעון סיטרמן, וחלקן נוגעות ליו"ר ועד עובדי הציוד המכני, אלון חסן.

בעניינו של חסן פורסם בין היתר כי שותפו של חסן בעסקיו הפרטיים (יניב בלטר) מחזיק בחברת "דנה לוגיסטיקה", שזכתה לפעילות ענפה ביותר מצד לקוחות הנמל, לכאורה בשל הקשר לחסן, כאשר קרוב משפחתו. מנהל את החברה. בעניינו של סיטרמן טען המנכ"ל לשעבר של הנמל שוקי סגיס כי סיטרמן התערב במכרזי כח אדם ורכש תוך ניסיון להעדיף חברות ספרדיות, על רקע קשריו העסקיים בעבר עם גורמים מסחריים בספרד. הפרשה הזו נחשפה בגלובס ומבקר המדינה פתח בעקבותיה בבדיקה.
עצורים אשדוד חשודים נמל בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד