י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קו הגמר: ששה מועמדים; דליה איציק מתחזקת

הרשימה נסגרה: חברי הכנסת בן אליעזר, ריבלין ושטרית, פרופ' שכטמן, דורנר ואיציק • נותר בחוץ: המועמד של רה"מ נתניהו

מי יאייש את המשרד בבית הנשיא? צילום: ויקיפדיה
מי יאייש את המשרד בבית הנשיא? צילום: ויקיפדיה צילום: ויקיפדיה

הבחירות לנשיאות : הבוקר יגיעו חברי הכנסת והמועמדים השונים ללשכתו של יו"ר הכנסת יורי אדלשטיין בכי להגיש את מועמדותם לתפקיד.

לקו הגמר הגיעו שישה מתמודדים: ח"כ רובי ריבלין מהליכוד, בנימין בן אליעזר מהעבודה, מאיר שטרית מהתנועה, יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, זוכה פרס נובל הפרופ' דן שכטמן והשופטת בדימוס דליה דורנר.

בכך תיסגר רשימת המועמדים הסופית ויסתם הגולל על מאמציו של ראש הממשלה להביא להתמודדותו של מועמד אחר מול ריבלין שאיננו מקובל עליו. לצד זאת, למרות מועמדותו של ריבלין שהינו חבר כנסת מטעם תנועת הליכוד גורמים בישראל ביתנו מעריכים כי יתכן וליברמן יבחר להעניק את תמיכת חברי מפלגתו דווקא לאיציק ולא ולא לריבלין ובכך לחזק את מועמדותה ולהציבה כאופציה ריאלית מולו.

בתוך כך, עו"ד מרדכי אייזנברג מהתנועה להגינות שלטונית פנה ליו"ר הכנסת בדרישה להשוות בין המועמדים שהינם ח"כים לבין המועמדים החיצוניים שאינם מחברי הבית.

לדבריו, חבר כנסת שמצביע עבור מועמדותו שלו עצמו ואף חותם עבורה מצוי בניגוד עניינים הפוסל אותו מלהצביע עבור המועמדות. "ניגוד עניינים זה עולה עד כדי וודאות למשוא פנים שכן "אדם קרוב אצל עצמו", ונגוע בשיקולים זרים בשיקול דעתו במי לתמוך כראוי לכהונת נשיא מדינת ישראל".

מעבר לכך, ממשיך אייזנברג וטוען כי מצב כזה יוצר אי שוויון בין המועמדים השונים שאינם חברי כנסת ואינם יכולים להצביע עבור עצמם ואף מנועים מלחתום על טופס ההמלצה להגשת מועמדות.

"אשר על כן הנכם מתבקשים להורות", מסיים אייזנברג את מכתבו, "א. חברי הכנסת המועמדים לנשיאות המדינה לא יצביעו במליאת הכנסת בבחירות לנשיאות. ב. חתימת חברי כנסת המועמדים לנשיאות עבור מועמדותם, לא תיספר בין עשרת החתימות הנדרשות להצגת המועמדות בבחירות לנשיאות המדינה."
בחירות איציק ריבלין נשיא מירוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד