י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"בכל מקרה הרב הקדיש את חייו לטובת הכלל"

בשעה זו מוסר הרב פינטו את עדותו על טובות ההנאה שהעניק לכאורה לניצב ארביב • עדותו של הרב תיבדק בפוליגרף, ואם תימצא תקינה, תיחתם עסקת "עד מדינה" עם הרב • האישומים בכתב האישום המקורי יימחקו, למעט סעיף השוחד • חסידי הרב: "גם אם השופט יגזור עבודות שירות, אין לזה משמעות. הרב תמיד הקדיש את חייו לכלל"

הרב יאשיהו פינטו
הרב יאשיהו פינטו

הרב והניצב: הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות שובה ישראל שניסה על פי החשד לשחד את תת-ניצב אפרים ברכה, נחת הלילה בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהגיע למתווה עם הפרקליטות על הסכם עד מדינה. בשעות הבוקר התפלל עם חסידיו ולאחר מכן יצא למח"ש בירושלים באזור התעשייה בהר החוצבים.

לפני שיצא אמר הרב לחסידיו כי ברור לו שקהילת 'שובה ישראל' חוזרת לפעילות מלאה, עד שבת הוא מתכנן למסור 5 שיעורים בדרום, ביום חמישי ימסור שיעור פרשת שבוע באשדוד. לדבריו, היום הוא מתכוון לשים על השולחן את כל הפרטים הידועים לו, ובזה הוא בטוח שכאשר הדברים יונחו לראשונה מאז פרוץ החקירה - הכול יידעו את האמת לאמיתה, ויבינו מי המאשים ומי הנאשם.

בשעה זו, הרב מוסר את עדותו בפני אנשי המחלקה לחקירת שוטרים, על טובות הנאה שהעניק לכאורה לניצב מנשה ארביב, זאת לאחר שהגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות לפיה היא תדרוש עד 12 חודש מאסר והשופט יתן את החלטתו. כאשר מצבו הבריאותי של הרב צפוי להשליך באופן משמעותי ולהצטרף למידע שהעביר למח"ש, ולא סביר כי השופט יטיל עליו מעבר לששה חודשי עבודות שירות. יחד עם זאת, יהפוך פינטו לעד מדינה על מנת שיוכל להשלים את ההליך הפלילי נגד ניצב מנשה ארביב.

בהמשך, בהתאם להסכמות, עוד בטרם תיחתם העסקה, הרב פינטו ייבדק בפוליגרף, בכדי לאשש את אמינות עדותו. רק לאחר מכן יחזור לארצות הברית וישוב לארץ בהמשך במסגרת ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו.

כתב האישום המקורי שהוגש כנגדו, כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ומתן שוחד של 200 אלף דולר לתת-ניצב אפרים ברכה ששימש בזמנו כראש חטיבת החקירות במשטרה, זאת במטרה לקבל מידע על אודות החקירה שהתנהלה באותה תקופה נגד עמותת "חזון ישעיה" שעמדה בנשיאות הרב.

האישומים הנוספים בכתב האישום המקורי, הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה, שימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, הטרדת עד, הלבנת הון ועוד, ימחקו ככל הנראה בהסדר טיעון. זאת מלבד סעיף עבירת השוחד.

חסיד של הרב אומר ל'בחדרי חרדים', כי השלכות החקירה הן כי ארביב יוזמן לחקירה באזהרה ואף ייתכן שייעצר בשל האשמות חמורות. "עד עכשיו ספגה 'שובה ישראל' את כל החיצים והבליסטראות ומעתה מתחיל 'זמן ארביב'", באשר לאפשרות שהרב ייאלץ לרצות חודשי שירות, אומרים חסידיו כי "בלאו הכי הרב כולו קודש לטובת הציבור, בין אם יחוייב לכך באופן רשמי ובין אם לאו".

יממה לפני שנחת בישראל, שיגר הרב פינטו, מסר מעודד לחסידיו. לדבריו, הפרשה במרכזה היא "מלחמה קדושה". "עדיין לא דיברנו מאומה", כתב, "לא סיפרנו כלום, מעטים יודעים את הסיפור האמיתי. אנו בטוחים שברגע אחד יהיה סדק וכל החומה אשר גדרו ובצרו תבקע והאמת תצא לאור".

"העולם ידע את האמת", המשיך, "חורבן וקלקול גדול ירד לעולם, אך אנו נזהרים בינתיים לשמור פינו ולשוננו רינה. מה שעשו קרובינו זה מעט, אך לתקן באנו ולא לקלקל ובטוחים שבקרוב ממש בזמן הזה תבוא הישועה והגאולה והאמת תצא לאור".
הרב משה פינטו בארץ עד מדינה עדות ארביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד