כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חנוכת ספריית 'עוז והדר' בבית החולים הדסה

בימי ההכנה לחג מתן תורה, נחנכה ספריית 'עוז והדר' במרכז הרפואי 'הדסה עין כרם' שבירושלים • בטקס השתתפו רבני "עוז והדר", הנהלת המרכז הרפואי ואישי ציבור • צפו

חנוכת ספריית 'עוז והדר' בבית החולים הדסה
יחצ

היכל בית הכנסת שבמרכז הרפואי 'הדסה – עין כרם' מהווה אי-של-שלוה-רוחנית בתוך הים הסוער של המחלקות הרפואיות השונות. בין בדיקה לטיפול רפואי, בין אשפוז להחלמה, מוצאים חולים רבים ומלוויהם את ההזדמנות לשכוח מכל הכאבים ולחמוק אל בית הכנסת: לתפילות במניין ולקביעת עתים לתורה.

במשך כל שעות היממה ניתן למצוא לומדים ומתפללים בבית הכנסת. זה קורא פרקי תהלים, ומשנהו מעמיק בלימוד 'הדף היומי'. האחד משנן את ההלכות שבספר 'משנה ברורה' והאחר לומד את פרשת השבוע. הצד השווה שבכולם, כי הם היו מעדיפים לשבת וללמוד בביתם או בבית הכנסת הקבוע שלהם, אלא שהנסיבות השונות הובילו אותם אל בית החולים, ורגליו של יהודי מוליכות אותו אל בית הכנסת.

שיתוף-פעולה יפה ומכובד שהתקיים בין הרב משה קליין רב המרכז הרפואי הדסה לבין 'ממלכת התורה – עוז והדר' בביסוס הספריה התורנית העשירה שבבית הכנסת לרווחת כל המבקרים והלומדים, הוכיח כי בית החולים בהיותו מוביל בשירות מכובד ומסור, הוא גם מוביל באספקת הצרכים הרוחניים על הצד היותר טוב, כך שהשיתוף-פעולה עם 'עוז והדר' – הוצאת הספרים היוקרתית ביותר בציבור החרדי, היה דבר מתבקש ונכון.

בטקס נאה שהתקיים ביום א' פרשת נשא, כ"ה אייר תשע"ד, הוסר הלוט מעל ארון ספרים נאה ומרשים, עמוס כולו במיטב ספרי 'עוז והדר', והמכיל החל מספרי היסוד כמו סידורים וספרי תהלים, גמרות וספרי משנה ברורה, עד לספרים בני-ימינו, גמרות מבוארות 'מתיבתא' ושאר ספרי יסוד מבוארים, במגוון עשיר וייחודי.

בטקס השתתפו בכירי הנהלת בית החולים: 'ד"ר אביגדור קפלן, מנכ"ל הדסה;,; פרופ' יורם וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם; מר אודי שאולוף, אמרכל הדסה; הרב משה קליין, רב המרכז הרפואי הדסה; ועמם גם יחד השתתפו ובאו העסקנים החשובים, הר"ר שמעון ברוין, וכן צוות הרבנים והמשגיחים של ידי המרכז הרפואי. ואלו הסבו לצידם של רבני וחברי ממלכת התורה "עוז והדר" שהופיעו במשלחת מיוחדת, בראשות הגאון הרב מנחם מנדל פומרנץ, ראש 'מתיבתא – עוז והדר', והרב חנוך דרנגר, מנכ"ל 'עוז והדר'.

ד"ר אביגדור קפלן, מנכ"ל בית החולים, שהשמיע דברי פתיחה ציין את המגמה הכללית של בית החולים: להיטיב עם כל האוכלוסיות, ולספק לכל באי שעריו את השירות הטוב ביותר. הנהלת בית החולים משקיעה רבות להבנת צרכי הציבור החרדי והיא מספקת פתרונות הלכתיים וכשרותיים ככל הנצרך. "זו זכות עבורנו, שהציבור יכול לקבל את המזון הרוחני בבית הכנסת ובספריה החדשה שנחנכה", חתם את דבריו.

במרכז הטקס נשמעו דבריו המעניינים של הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ שליט"א ראש מתיבתא "עוז והדר", אשר הרחיב בדברים על העיתוי המיוחד: ימי הכנה לחג מתן תורה. הרב שליט"א ציין כי בספרי החסידות ידוע כי ימים אלו הם מסוגלים לרפואה, והסיבה לכך היא כוחה של התורה שעליה אמרו כי יכולה היא להביא מרפא לכל גופו של האדם.

הרב העמיק ברעיון הקובע כי כל המיחושים הבאים על האדם – הם בסך-הכל תזכורת עבורו להרבות בתורה ובמעשים טובים. אדם שתופס את המסר כבר בתחילה – חוסך מעצמו הרבה סבל ועגמת-נפש. ובכך ביאר את דברי חז"ל המאריכים בעניין הרפואה שיש בתורה לכל המיחושים והכאבים.

הרב משה קליין, הרב של המרכז הרפואי הדסה, נשא אף הוא דברים וציין כי 'ממלכת התורה - עוז והדר' ידועה במהפכה התורנית שחוללה, ובפרט הגמרות בהוצאתם המצויים על שולחנו של כל לומד. הרב ציין כי התרומה האדיבה של 'עוז והדר' תאפשר לשוהים בבית החולים ללמוד בתנאים טובים ובספרים המרחיבים את דעתו של הלומד.

הדוברים כולם ציינו כי תפילתם היא שהספריה העשירה תשמש את מבקרי בית החולים בעתות שמחה בלבד, וברכו את המיזם המשותף שבודאי יביא לתועלת עבור כל באי המרכז הרפואי.

צפו בתמונות מחנוכת הספריה:








עוז והדר עין כרם ספריה חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד