י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגראי"ל ל'אור ברוך': כח היצר - להחליש התורה

במכתב ניחומים ששיגר הגראי"ל שטינמן לתלמידי הישיבה לאחר פטירת חברם הבחור אלחנן טוויטו, הוא מחזק ומעורר • המכתב המלא

הבחור אלחנן טויטו ז"ל
הבחור אלחנן טויטו ז"ל

מכתב חיזוק מיוחד נשלח על ידי הגראי"ל שטינמן לתלמידי ישיבת "אור ברוך" בירושלים, בעקבות האסון הנורא שפקד את הישיבה בהסתלקותו של הבה"ח אלחנן טויטו ז"ל, שנהרג בתאונה לפני כחודש ימים בכביש הבקעה, וחברו ינון חי בן אנג'לה נפצע קשה.

במכתב החיזוק המיוחד לתלמידי הישיבה כותב הגראי"ל: "כבוד תלמידי הישיבה הק' אור ברוך בראשות הגאון רבי גבריאל טולידנו שליט"א.

"שמעתי בשם הג"ר נפתלי מאמסטרדם זצ"ל תלמידו של הגרי"ס זצ"ל שאמר בשם רבו הגרי"ס דלאחר שאירע רח"ל מיתה פתאומית א"צ ללמוד מוסר ג' ימים, שזה במקום לימוד מוסר.

"וכפי ששמעתי אירע אסון בישיבתכם ה"י שא' מתלמידים מת בחטף וזה לבד דבר הגורם להתעוררות, והיות שעיקר הכל היא תורתנו הקדושה וכח היצר הוא להחליש לימוד התורה, ע"כ עיקר החיזוק צריך להיות בלימוד התורה, ואתם שקבעתם על עצמכם להתחזק בלימוד התורה בימי שישי ושבת אשר יש בהם ריפיון גדול, וכידוע מה שמובא בספרים בגודל מעלת הלימוד בש"ק אשר שכרו גדול עד מאד, וזה יועיל גם לע"נ חברכם ז"ל".

את מכתבו מסיים הגראי"ל בברכה לתלמידים, "והנני לברככם שתזכו בזכות זה לעלות מאד בתוי"ש כל אחד לפי מדרגתו, ותצליחו ברוחניות ובגשמיות".

כזכור מיד לאחר האסון הנורא שמעו רבני הישיבה מהגראי"ל שטיינמן, כי יש להגביר את סדרי הלימוד בישיבה בימי שישי ושבת קודש שיהא נחת רוח לנשמת הבחור המנוח, ועפ"י הוראתו אף הוקם בישיבה כולל "נר אלחנן" לעילוי נשמתו כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בו ילמדו בני הישיבה בימי שישי ושבת, כאשר בכל השבועות הללו שורר חיזוק על גבי חיזוק בכל סדרי הלימוד בישיבה ובפרט בימי שישי ושבת.

בתוך כך היום תיערך עצרת חיזוק והתעוררות בהיכל הישיבה ברחוב תורה ועבודה בשכונת בית וגן בירושלים במלאת השלושים שם יישאו דברים, הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, הגאון רבי רפאל ברוך טולידנו מראשי הישיבה, ועוד. כמו"כ נקרא הציבור להרבות בתפילה לרפואתו השלמה של הבחור ינון חי בן אנג'לה.
אלחנן טויטו הגראיל שטיינמן אור ברוך ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד