י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פעמיים ראש ישיבה: מ'חברון' ל'תורת זאב'

פרסום ראשון ובלעדי • מינוי חדש ומפתיע בישיבת 'תורת זאב' של הגר"ב סולובייצ'יק: ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, הגר"ד כהן, יכהן אף הוא כראש ישיבה • כיצד יתחלקו ראשי הישיבה בשיעורים כלליים, ב'ועדים' ובשיחות? • איך ומתי יתבצע מעמד ההכתרה? • ומה אמר על כך הגראי"ל שטיינמן?

הגר"ד כהן. צילום: קובי הר צבי
הגר"ד כהן. צילום: קובי הר צבי

מינוי חדש בישיבת 'תורת זאב' שבראשות הגר"ב סולבייצי'ק בשכונת רמת שלמה בירושלים: הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, ימונה כראש ישיבה בישיבה.

הגר"ד כהן ישמש במקביל לתפקידו ב'חברון' גם כראש ישיבת 'תורת זאב' לצידו של הגאון רבי ברוך סולבייצי'ק. מדובר בשני ידידים ותיקים משכבר הימים.

בתפקידו בישיבה ימסור שיעור כללי בימי שלישי ושיחות מוסר, באופן הבא: ביום רביעי ימסור הגר"ב סולבייצי'ק שיחה, ובשבוע לאחר מכן ימסור שיעור כללי ביום שלישי, והגר"ד כהן ימסור את השיחה ביום רביעי.

הגר"ד כהן ימסור גם 'ועדים' לבחורי הישיבה מועד שישי ומעלה, ובנוסף יגיע לשבתות לשהות בישיבה אחת לכמה שבועות.

בשבוע הבא, לפני חג השבועות, יתקיים מעמד ההכתרה בהשתתפות הגאון רבי יצחק כץ ראש מוסדות 'יד מרדכי' בפאריז שבצרפת, ומי שייסד את ישיבת 'תורת זאב' לפני כעשר שנים יחד עם פטרון הישיבה הנגיד הרב רפאל הררי.

במסגרת מעמד ההכתרה ימסור הגר"ד כהן שיעור כללי ראשון בהיכל הישיבה.

בחורים מהישיבה עמם שוחחנו, מספרים כי כל המהלך נעשה בהכוונתו של הגראי"ל שטיינמן. "חשוב לציין", הם אומרים, "כי ר' דוד ישמש כראש ישיבה עם סמכויות לכל דבר ועניין".
חברון תורת זאב ראש ישיבה בחורים הגרד כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד