כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

זעזוע ברומא: גרפיטי אנטישמי סמוך לבית כנסת

כתובות אנטישמיות רוססו על חנות במרכז העיר • האם מדובר ב'תג מחיר' כתגובה לאירוע הזדהות עם יהודי בריסל?

זעזוע ברומא: גרפיטי אנטישמי סמוך לבית כנסת

האם מדובר בתוצר לוואי של ביקור האפיפיור בישראל?

כתובות גרפיטי אנטישמיות נמרחו הבוקר (ג) על קירותיה של חנות פסטה במרכז רומא.

המקרה אירע ככל הנראה באמצע הלילה בחנות מפעל לייצור פסטה בבעלות לא יהודית, שנמצאת באזור פאלי פארטואנזי. קירות החנות רוססו בצבע שחור במילים 'יהודים החוצה מפאלי', 'החנות בבעלות יהודית' וצלבי קרס.

הרב מנחם לאזאר, שליח חב"ד בעיר, אומר ל'בחדרי חרדים': "המשטרה מאמינה שמדובר ב'תג מחיר' על האירוע שנערך אתמול בלילה במוזיאון היהודי בגטו היהודי ברומא. באופן חריג נפתחו שערי המוזיאון היהודי משמונה בלילה עד שתים עשרה בלילה לציבור הרחב, כאשר הכניסה הייתה ללא תשלום. האירוע היה אות הזדהות עם הפיגוע והרצח במוזיאון היהודי בבריסל, ואליו הגיעו הרבה פוליטיקאים מקומיים שבקשו להראות הזדהות עם היהודים.

"אני חושב שזה היה פעולת תגמול שלהם, כי המקום בו הם בחרו לכתוב את הגרפיטי נמצא לא הרחק מבית כנסת ומשכונה בה מתגוררים יהודים" מסכם הרב לאזאר, ומסביר שבשנה האחרונה לא נרשמו אירועים אנטישמיים בעיר - מלבד כתובות גרפיטי פה ושם.

לדבריו, באיטליה קיימת מפלגה קיצונית אנטישמית בשם 'תנועת חמש כוכבים', מפלגה זו השמיעה בעבר דעות אנטישמיות ובבחירות האחרונות הכפילה ושילשה את כוחה. אלא שבבחירות שהתקיימו ביום ראשון האחרון - היא נחלה מפלה קשה.
הרב מנחם לאזאר רומא גרפיטי אנטישמי המוזיאון היהודי ברומא ריסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד