א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אשר נגד ברקת: "עצרת את ההתפתחות של רמות"

חה"כ מיהדות התורה האשים את ראש העיר והעירייה בהצבת חסמים וקשיים בפני ציבור המעוניין להתגורר בירושלים

אשר. צילום: יעקב נחומי
אשר. צילום: יעקב נחומי



בדיון שהתקיים היום (ג) בוועדת הפנים של הכנסת לקראת יום ירושלים שיחול הערב, בהשתתפות ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, תקף ח"כ יעקב אשר את ברקת על ההחלטה לבטל את מכרזי הקאנטרי ברמות ועל העברתם לידי משרתי כוחות הביטחון.

כזכור, המכרזים על שני מגרשים במתחם בוטלו לאחר פרסומם ולאחר שמספר יזמים חרדים כבר הודיעו על כוונתם להתמודד בהם, ולמרות שמגרשים אחרים במקום כבר שווקו ליזמים חרדים, והם הועברו לשיווק למשרתים בצה"ל בצבא הקבע ובמשטרה.

"אתה צודק שיש החלטת ממשלה להעדפת כוחות הביטחון", אמר אשר, "אך מדוע לשם כך החלטת לקחת דווקא את המכרז ברמות שיועד מלכתחילה לציבור החרדי? יש לך עוד פרויקט של 700 יחי"ד בגילה שהיה יכול להיות מיועד עבור כוחות הביטחון. אלא זה רק בגלל שרמות שכונה חרדית, אתם מדברים גבוהה גבוהה על התפתחות והתחדשות העיר, אך כשמגיעים לפיתרונות אתם דואגים לתקוע אותם בגלל אג'נדות שונות, ובכדי לבלום התפתחות של שכונת רמות שרובה חרדית", האשים.

בהמשך דבריו התייחס אשר גם לכמות התחלות הבניה המזערית בעיר, והאשים בכך את ההליכים הביורוקרטיים הסבוכים, שבחלקם קשורים לעירייה. "אני מברך על קיום הדיון בוועדה בנושא הזה של דיור והתחדשות עירונית. למרות שמשתמשים במילים גדולות וחשובות שיש מאחוריהן הרבה, אך לצערי בפועל התחלות הבניה בירושלים - יחסית לגודל העיר ולחשיבותה - הן מעטות מאד בהשוואה לערים במרכז הארץ, יש קשיי ביורוקרטיה רבים מצד העירייה, גם בפינוי ובינוי וגם בתכניות התמ"א השונות, גם משרד השיכון מצידו לא מרבה לפרסם מכרזים. עד שיוצאים כמה מכרזים שהיו צריכים להריץ אותם במהירות לשיווק, אז דווקא העירייה מצידה מעכבת אותם מטעמים כאלו ואחרים, במסווה של כביכול יישום החלטת ממשלה של העדפת פרויקטים של דיור עבור כוחות הביטחון.

"הדור השני שרוצה לגור כאן ואנשים חדשים שרוצים להגיע לכאן - אין להם אפשרות, העיר גדולה, שטח יש - אך כמעט ואין בניה חדשה בעיר, הפוטנציאל צריך להיות הרבה יותר ביחס לגודל וחשיבות העיר".

ח"כ אשר סיים "אני פונה לעיריית ירושלים לפני משרד השיכון ולפני המינהל יש הרבה אופציות וזה בידיכם להכפיל ולשלש את כמות יחידות הדיור על ידי הסרת חסמים והורדת הביוקרטיה בכל הקשור למחלקת התכנון וההנדסה, הן בגישה למכרזים והן בבקשות בניה שונות".
יעקב אשר ניר ברקת ירושלים חרדים דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד