כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פריצות בבירה: חוף מעורב ב'מתחם התחנה'

הסערה הבאה מאיימת על קדושת ירושלים • החל ממחר יפעל ב'מתחם התחנה' חוף ים, שידמה חוף מעורב על כל הכרוך בכך

פריצות בבירה: חוף מעורב ב'מתחם התחנה'

למרות שהקיץ רק בתחילתו, מתברר כי החילונים בירושלים לא שוקטים על השמרים, וכבר מחר - ביום שחרור ירושלים - מתוכנן להיפתח במתחם התחנה בירושלים חוף ים בשטח של 2000 מ"ר, ובו הוקמו מתחמים המדמים חוף ים על כל המשמעויות הכרוכות בכך.

בפרסום באתר המתחם, נכתב כי הכניסה למתחם תהיה ללא תשלום, וכי החוף יהיה פתוח עד השעה 2 בלילה בכל יום. עם זאת, בשעות הערב הכניסה למתחם בשעות הערב תהיה לבני גיל 18 בלבד.

בתיאור נכתב עוד כי המקום יכלול "השכרת מיטות שיזוף, שש בש, נרגילות, שמשיות עם מתזים לריענון, מקלחות חוף, פינות ישיבה. בשעות הערב חוף הצעירים יקבל אופי שונה: במקום יתקיימו הקרנות לילה - סרטים, מונדיאל ועוד, יפעל בר למשקאות חריפים ושייקים מקוריים (הכניסה בלילה מגיל 18 בלבד - כן). בנוסף יתקיימו בחוף מסיבות, הופעות, מעגלי מתופפים ועוד מגוון אירועים".

יצויין, כי בשנים הקודמות קידם ראש העיר ניר ברקת תוכנית דומה בחסות העירייה מול שער יפו, אולם חברי המועצה החרדים נלחמו בתכנית - עד שלבסוף היא הוסרה מעל סדר היום בשל הפגיעה החמורה בקדושת ירושלים שהייתה כרוכה בה. למרות זאת מתברר כי השנה התכנית חוזרת ובהיקף גדול בהרבה, אלא שהפעם העיריה איננה הגוף המפעיל את המקום, אלא חברה פרטית החוכרת את המתחם, ובשל כך יקשה על חברי המועצה בפעם הזו להילחם בתכנית.

יוחנן ויצמן, חבר מועצת העיר מטעם 'יהדות התורה', הביע זעזוע עמוק מהיקף התכנית שהתגלתה ברגע האחרון. "ברקת הבטיח לנו בעבר כבר שיפעל לסגור את החנויות הפועלות במקום בשבת, אך לצערי עד לרגע זה לא מימש את הבטחתו. וכעת מתברר כי היקף התועבה וחילול ה' המתוכנן במקום הוא מעל לכל מה שהורגלנו עד כה. בשעה זו חברי הסיעה עסוקים בהתייעצות כיצד לבלום ולהילחם בתכניות".

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

גורם חרדי בכיר בעירייה ציין ל'בחדרי חרדים' כי זו לא הפעם הראשונה שמופעל מתחם דמוי חוף ים בירושלים.

לדבריו, בעבר היו תלונות על מיקומו בקרבת חומות העיר העתיקה, אך מתחם התחנה אינו באיזור החומות ואינו באיזור חרדי כלל. מדובר בפעילות רגילה המתאימה לקהל החילוני. הוא טוען גם כי לא מדובר בחילול שבת שכן אין כל פעילות במקום מעבר למה שקורה שם כיום, וגם המקום כולל מתחם עם חול בלבד ולא תשלום.
חוף ים ירושלים קדושה פריצות מתחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד