י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בצל המתיחות: שבועות אין מעז'יבוז באוקראינה

אלפי חסידים ימריאו לקברו של הבעש"ט במעז'יבוז, לרגל יום ההילולא • אלפים ישהו גם באומן על קברו של רבי נחמן

 הצלה אוקראינה בהיערכות במעזיבוז' - צילום:  חדשות 24
הצלה אוקראינה בהיערכות במעזיבוז' - צילום: חדשות 24

כמידי שנה מגיעים לאוקראינה אלפי חסידים לחג השבועות, ובהצלה אוקראינה נערכים בהתאם ומביאים גורמי רפואה לאומן ולעיירת מעזיבוז' - סמוך לציונו של הבעל שם טוב, כדי לתת במקרה הצורך מענה חירום.

חסידים מכל החוגים והמגזרים עושים את דרכם לעיירה מזיבוז' לשהות על ציונו של הבעל שם טוב בחג מתן תורה - יום ההילולא של הבעל שם טוב שנפטר בו' סיון חג השבועות ה-תק"ך.

חסידי ברסלב נוהגים לעלות על ציונו של רבי נחמן באומן בחג השבועות, בימי חייו של רבי נחמן נהגו החסידים להתקהל אצל רבי נחמן בשלושה מועדים, ראש השנה, שבת חנוכה ושבועות, ואכן בשנים האחרונות מחזירים עטרה ליושנה והקיבוץ בשבועות באומן גדל והולך לכדי אלפי אנשים.

הלל כהן, יו"ר הצלה אוקראינה, מסר: "נראה שהמצב באוקראינה שעברה בחצי שנה האחרונה תהליך פוליטי ארוך וקשה שאף גבה דמים בנפש, ובין היתר הותקפו יהודים תמימים בעיר הבירה קייב - הולך ומשתפר, במיוחד לאחר הבחירות בהם זכה מועמד מרכזי ואוהב יהודים, ואילו המועמדים הימניים, הקיצוניים והאנטישמיים קיבלו סך זניח מקולות הבוחרים. נראה שאוקראינה צועדת לדרך חדשה".

יש לציין שכבר השבוע פנו אל הצלה אוקראינה ממשרד הבריאות האוקראיני בבקשה לסדר את כל האישורים הנדרשים עבור האמבולנס של הארגון.

בהצלה אוקראינה מדגישים את הצורך לעשות ביטוח רפואי לחו"ל לפני הנסיעה, ולא לשכוח להצטייד בתרופות למי שנצרך לכך.
הצלה אוקראינה רבי נחמן מעזיבוז בעל שם טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד