כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פרשת נמל אשדוד: גבי אשכנזי העיד

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך בשבעה ימים את מעצרו של אלון חסן • הרמטכ"ל לשעבר העיד בפרשה

פרשת נמל אשדוד: גבי אשכנזי העיד
פלאש90

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך בשבעה ימים את מעצרו של אלון חסן, יו"ר ועדי הנמל, דוד חסן ושל שני חשודים נוספים בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

הותר לפרסום כי הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף גבי אשכנזי זומן לתת עדות בהקשר פרשת השחיתות בנמל אשדוד במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה. יש לציין כי אשכנזי אינו נחקר כחשוד בפרשה אלא התבקש למסור עדות בנושא.

ביהמ״ש האריך בהסכמה את מעצרם של שוקי סגיס מנכ"ל הנמל לשעבר ושל עובד נמל בהווה ששמו נאסר לפרסום לבקשת סניגור, בחשד למעורבות בפרשה עד יום שישי 30.5.14, אז ישוחררו בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית למשך חמישה ימים, הרחקה ממשרדים, איסור יצירת קשר, איסור יציאה מהארץ ותנאים כספיים.

מעצרו של חשוד נוסף ששמו נאסר לפרסום הוארך בהסכמה עד מחר בחצות אז ישוחר תנאים מגבילים לרבות מעצר בית למשך חמישה ימים, הרחקה ממשרדים, איסור יצירת קשר, איסור יציאה מהארץ ותנאים כספיים.

מדובר בחקירה סמויה שנמשכה כשנה, שמנהלת היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, בשת"פ עם רשות המיסים מכס ומע"מ תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי ואזרחי), שעיניינה חשד לכך כי גורמים בנמל, בינהם בכירים, יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות.

עוד עולה מהחקירה חשד כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל, זאת על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עיניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם, גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל, קרי בקופה הציבורית.

הבוקר, בתום החקירה הסמויה המאומצת והממושכת, ערכה היחידה - להב 433 יאל״כ, בשת״פ רשות המיסים ובסיוע מתפ״א, פעילות במסגרתה נעצרו לחקירה 16 חשודים, בהם בעלי תפקידים בכירים בנמל אשדוד ובחברות הפרטיות שאת עיניינן ביקשו על פי החשד החשודים לקדם. כמו כן במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. לרבות במתחם הנמל.

שבעה מהחשודים הובאו ועודם מובאים להארכת מעצרם בבימ״ש השלום בפתח תקוה.
שוחד משטרה חקירה אשדוד חסן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד