כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערת 'חוף התועבה' • פינדרוס: החטא ועונשו

חברי מועצת העיר מגיבים בחריפות לחשיפת 'בחדרי חרדים' על החוף המעורב שיופעל ב'מתחם התחנה' • לסרי: "בושה וחרפה, נפעל לעצור את הביזיון" • פינדרוס: "עונש שלנו שלא נלחמנו דיינו לעצור את חילול השבת במקום" • רוזנשטיין: "מקווה לשיתוף פעולה של הסיעות האחרות, שמגמגמות בכל הנוגע לקדושת ירושלים"

פינדרוס. צילום: קובי הר צבי
פינדרוס. צילום: קובי הר צבי

שעות לאחר הפרסום הראשוני ב'בחדרי חרדים' על חוף התועבה הגדול המתוכנן להיפתח החל ממחר (ד) במתחם תחנת הרכבת הישנה בירושלים, ואשר צפוי לפעול במשך כל חדשי הקיץ, תוך שהוא כולל פעילויות חמורות שלא היו מעולם בעיר ופורץ את כל גדרי הצניעות, ולאחר ש'העדה החרדית' הודיעה כבר כי לא תיתן לתוכנית לעבור, מגיבים חברי המועצה החרדים ומביעים זעזוע ושאט נפש.

יו"ר סיעת ש"ס העירונית, נתי לסרי, מגיב: "אנו מביעים שאט נפש ורואים בחומרה את הניסיון לפרוץ כל גדר בקדושת ירושלים. הנושא מעורר צמרמורת ובחילה לכל יהודי בארץ ובעולם כולו. בושה וחרפה, נפעל ללא משוא פנים בכל הכלים שעומדים לרשותינו לעצור את הבזיון, ועל פי הוראת רבותינו. הסטוס קוו בירושלים מחייב את קברניטי העיר לרגישות ותבונה".

חבר המועצה יצחק פינדרוס מסיעת יהדות התורה הביע את כאבו לנוכח הגילויים החמורים. "התכניות הללו מהוות את 'החטא ועונשו', לאחר שלא נלחמנו דיינו בכדי לעצור את חילול השבת החמור שמתרחש במתחם, כעת מתברר שהם מתכננים להקים דברים חמורים ביותר במקום".

חבר המועצה נחמניאל סבן הגיב אף הוא לדברים, והבהיר כי הסיעה תתכנס לדון כיצד לנהוג. "מצער מאוד לראות פגיעה חמורה שכזו בקדושתה של ירושלים, דווקא ביום ירושלים שבס"ד זכינו לשוב לעיר הקודש, פתיחה של מקום שכזה היא צעד מיותר וחסר תועלת, שלא מוסיף לכבודה של ירושלים. אנחנו נתכנס לדון בצעדים הבאים תוך התייעצות מלאה עם רבני התנועה".

חבר המועצה שלמה רוזנשטיין מסיעת יהדות התורה מוחה על אי אכיפת חוקי העזר העירוניים. "זו הוספת חטא על פשע, אחרי אי אכיפת חוקי העזר במתחם התחנה בשבת. יהדות התורה תמשיך להוביל את המאבק - בתקווה לשיתוף פעולה של שאר הסיעות החרדיות, שחלקן משום מה מגמגמות בכל הנוגע לקדושת ירושלים".
מועצת העיר תועבה ירושלים סיעות פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד