כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פייגלין: סטודנט ב"כוללים החילונים" מקבל פי שלוש

חה"כ פייגלין נחלץ לטובת החרדים, ומפרסם בעמוד הפייסבוק נתונים על עלות סטודנט למדעי הרוח, מול עלות אברך • "כואב לי"

פייגלין, צילום: פלאש90
פייגלין, צילום: פלאש90

חברי כנסת נגד החלטת הבג"ץ: ח"כ פייגלין מהליכוד משיב להחלטת הבג"ץ על ביטול אבטחת הכנסה לאברכים ושולף נתוני מחקר אותו ערך על פיו תלמידי ה"כוללים" החילונים (פקולטות למדעי הרוח וכדו') מקבלים תקצוב מהמדינה פי 3 מתלמידי הכוללים החרדים.

"טוב שעולם התורה ישתחרר מהתלות במדינה", פותח פייגלין את התייחסותו לפסיקת בג"ץ, "הבעיה היא שאף אחד לא בודק את עלויות הסטודנטים בכוללים האנטי דתיים. קחו למשל את הסטודנטים ללימודי 'מגדר' - מן תורה חדשה שאיש אינו מעז לערער עליה. או הפקולטות למדעי הרוח - של"רוח" הנושבת מהם יש תמיד כוון מאוד ברור."

פייגלין מציג את נתוני הבדיקה שערך על פיה עלות תקצובו של אברך כולל חרדי לשנה היא 8400 ש"ח. (700 ש"ח כפול 12), על פי הנתונים אותם מציג פייגלין מתוך 87,744 אברכי כוללים רק כ77,000 הינם תושבי ישראל הזכאים לתמיכה. עלות התמיכה השנתית באברכים הינה כ-646 מיליוני שקלים.

לעומת זאת, פייגלין מציג את נתוני התקציב המועברים לפקולטות למדעי הרוח מהם עולה כי תקציב הות"ת (המועצה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) לעידוד השכלה גבוהה הינו 7,740 מליון ש"ח והתקציב המועבר ישירות למוסדות ההשכלה הגבוהה הינו 7,005 מליון ש"ח. ע"פ חלוקת התקציב לפי המקצועות הנלמדים בפקולטות השונות עולה כי ממוצע התקציב לתלמיד במדעי הרוח הינו כ-25,000 אלף ש"ח. ובסה"כ פי שלוש מאברכי כולל ממוצע.

"אינני חרדי", הוסיף פייגלין בתגובה לאחד הגולשים, "אבל העליהום על החרדים צורם לי. נוצרה אווירה כאילו לימודי התורה הם הבלים ולימודים ביזאריים (לדעתי) שנוספו לאחרונה למדעי הרוח - הם קודש קודשים. הגרף מראה בפשטות כמה עולים לנו אלה לעומת אלה."
פייגלין פייסבוק אברך בגץ סטודנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד