כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשיפה: מעורבות העיריה בהקמת 'חוף התועבה'

פרסום ראשון • סערת 'חוף התועבה' המטלטלת את הציבור החרדי בירושלים נמשכת: 'בחדרי חרדים' חושף מסמך המגלה על תיאום שערכה מפעילת החוף עם העיריה • 'יתד נאמן' מצטרף הבוקר למאבק, ומאשים את ניר ברקת • "את כל התרבות הקלוקלת הזו מבקשת עיריית ירושלים לייבא למרחק קצר מהכותל המערבי ר"ל"

ברקת. צילום: פלאש 90
ברקת. צילום: פלאש 90

סערת 'חוף התועבה' בירושלים נמשכת: לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' אתמול (ג) על הכוונה להשיק היום חוף ענק ב'מתחם התחנה', שישתרע במרחק מאות מטרים מחומות העיר העתיקה על פני שטח של כ-2000 מ"ר, נזעקו חברי ונציגי המועצה החרדים ומחו בתוקף, כמו גם בחוגי 'העדה החרדית', שם הבטיחו כי לא יתנו לדבר שכזה לעבור.

אחת מהנקודות העיקריות הנתונות בויכוח, היא מידת מעורבותה של עיריית ירושלים בפרויקט התועבה הענק. מעיריית ירושלים עצמה לא נמסרה תגובה אמש, אך גורם בכיר בעירייה אמר כי מדובר באיזור חילוני, וכי זו איננה הפעם הראשונה בה מוקם מתחם שכזה בירושלים.

'בחדרי חרדים' חושף את המסמך המוכיח את הקשר של העירייה לשלבי התכנון של המתחם, כאשר כבר לפני למעלה מחודש פנתה האחראית על הפקת התוכנית מטעם החברה הפרטית המפעילה את המקום למר שלי להמן, מנהל המחלקה לתיאום בין אגפי ופרויקטים מיוחדים באגף תרבות, ופירטה בפניו את התכניות להקמת המתחם והפעילויות הצפויות להיכלל בו. חשיפת המסמך מהווה אך הוכחה נוספת לסבירות המתבקשת, כי מתחם בסדר גודל שכזה, אף אם איננו נתמך מתקציב עירוני - עדיין זקוק לאישורים מהעירייה ולתמיכה לוגיסטית במישורים רבים.

"בעבר בצענו לא פעם ולא פעמיים פרויקטים בסדר גודל קטן בהרבה עבור הציבור החרדי", אומר ל'בחדרי חרדים' נציג חרדי בכיר במערכת המוניציפאלית, "לא ניתן 'להרים' פרויקט כזה בלי שיתוף פעולה הדוק של העיריה. מי שטוען כך איננו מכיר בטיבן של מערכות מונציפאליות", הוא מצהיר.

בתוך כך, היומונים החרדים מצטרפים אף הם למאבק, ובעיתון 'יתד נאמן' הבוקר בעמוד הראשי זועקת הכותרת על חילולי השבת והפריצות הנוראה המתוכננים בירושלים. יתד מפנה אצבע מאשימה ישירות לעיריה ולעומד בראשה - ניר ברקת.

"לאחר שרשרת רדיפות והתנכלויות לכל דבר שבקדושה על ידי ראש העיריה ניר ברקת, הכוללים ביטול מכרזים בשכונות חרדיות ומעורבות מחשש לזכיית הציבור החרדי, כדוגמת שכונת רמות. למוסדות החינוך ולבתי הכנסת בכל השכונות המתחרדות, רמות, נווה יעקב, קרית יובל, גילה ועוד. הפניית תקציבים למנהלים קהילתיים הנאבקים ומפלים את הציבור החרדי לרעה, וכל דבר שאפשר לרמוס בו את זכויותיו הבסיסיות והלגטימיות של הציבור החרדי, מתבשרים עתה תושבי העיר על הידרדרות רוחנית איומה שלא היתה כמותה בירושלים, בהפעלת מתחם המדמה חוף ים, בחילולי שבת ופריצות נוראה. כאשר את כל תרבות הטומאה הקלוקלת הזו מבקשת עיריית ירושלים לייבא בלב העיר, במרחק קצר מהכותל המערבי - שריד בית מקדשנו, ר"ל".






ירושלים ברקת עירייה מאבק חוף תועבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד