י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הולכים על בטוח: מדריך הנעליים המלא • חלק ראשון

הגיע הזמן ללמוד • סטילטו או שטוח? מהי נעל פיפ-טואו אמיתית? ומי זה רוקי? • כל מה שרצית לדעת על נעליים ומעולם לא העזת לשאול • המילון המלא - חלק ראשון

נעליים-  וינס קמוטו
נעליים- וינס קמוטו

לפני שנתחיל, קצת הכנה- השאלה הכי חשובה לפני קבלת ההחלטה לרכישת נעליים היא אם הן תומכות בכפות הרגליים - אם התשובה היא "לא בטוח", כדאי להשאיר את הנעליים בחנות. תמיכה טובה משפיעה לא רק על הרגליים אלא גם על הברכיים, הגב, השכמות והיציבה.

נעליים לא נוחות, יפות ככל שיהיו, גורמות לעמידה לא זקופה ובמקרים שונים אף לעיוות.
אז איזה נעל את?

נעלי בובה: נעלים בעלות קצה מעוגל ועקב שנע בן 0 ל 1.5 ס"מ. הנעליים הללו שואבות את השראתן מנעלי הריקוד הקלאסיות ונקראות בובה אולי בשל הדימיון הרב של הרקדניות לבובות חרסינה שבריריות. הן הומצאו בשנת 1957 על ידי סלבטורה פרגאמו.





ודג'יז:

המוכרים גם כעקבי רוקי. לעקבים אלו צורת משולש העשוי ממקשה אחת על פני כל הנעל. העקב בשיא גובהו נמצא מתחת לעקב, ומתקצר ככל שמתקדמים לכיוון האצבעות. לרוב העקב תומך רק חצי מהנעל ולחצי הקדמי סוליה רגילה. שימי לב שהוא לא בהכרח יותר נוח,במיוחד אם הרוקי דק יחסית.





טואו (Toe) :

בוהן. טואו שו היא נעל החושפת את הבוהן ואת שתי אצבעות שלצידה. בשנים האחרונות הומצא לה הכינוי החביב "פיפ טואו".





מרי ג'יין:

מונח אמריקאי לנעליים עם חרטום מעוגל ורצועה דקה על הגפה. מקור השם בדגם של נעלי בית לילדים, ששאב את השראתו מדמויות קומיקס פופולאריות מתחילת המאה ה- 20. דוגמאות של נעליים מעין אלו הלכו והשתכללו והן מופיעות כיום עם או ללא עקב.





עקבי החתול:

עקבים אלו הם נמוכים ודקים יחסית. גובהם נע לרוב בין 3.5-5 ס"מ, לעתים הם מוצגים כעקבי סטילטו מוקטנים. עקב זה התפרסם בשנות ה-60 על ידי השחקנית אודרי הפבורן אייקון אופנה ונודעה בחיבתה לעקבי החתול ולמשקפי שמש שחורים וחתוליים. בהמשך הפכו נעליים אלה לפריט אופנתי הננעל על ידי כל הנשים, צעירות ומבוגרות כאחד





סטילטו:

מזוהה בעיקר עם קארי בראדשו. עקב דקיק וארוך, בעל דמיון משווע למסמר. לרוב, גובה העקב הוא הרבה מעל 5 ס"מ ומגיע אף ל 10-12 ס"מ. נשים רבות מעידות כי כל הופעה שלהן הופכת לזוהרת בשניות ברגע שהן בוחרות בעקב הנכסף. אז כמו שחינכו אותנו: בשביל להיות יפה צריך לסבול.





צ'אנקי:

עקבים אלו הנם גבוהים, עבים ורחבים. הם בעלי מאפיינים הדומים לעקב הסטילטו וכמותו מוסיפים גובה רב. יחד עם זאת מה שמבדיל בינם לבין הסטילטו האימתניים הוא עצם היותם נוחים יותר להליכה, מה שמונע מהם את הנטייה להישבר. עקבי הצ'אנקי נחשבים לגרסה היומיומית והנוחה יותר של נעלי העקב. הם משווים לרגל האישה מראה מוארך וצר, אך בשל היותם עבים וחזקים יותר, הם פחות מזיקים לגב.





שאנל:

נעליים החושפות את העקב אבל תומכות בו באמצעות רצועות. נקראות על שם ממציאתן – קוקו שאנל האגדית, הבושם ואושית האופנה העולמית.





איזה נעליים ננעל בקיץ הקרוב? ועוד טיפים לקניית נעליים חכמה אעלה לכן בכתבה הבאה בע"ה.
תעקבו :)

עדי בורג
סטייליסטית אישית
0546-474746
מדריך אופנה סטיילינג נעליים סטילטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד