כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נאום השקרנים: גפני מאשים את בן דהן בחילול ה'

במסגרת הצעת חוק להגבלת האגרות לרבנות שהגיש, תקף ח"כ משה גפני את הממשלה ואת סגן שר הדתות אלי בן דהן

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בנאום תקיף במיוחד שנשא היום (ד) במליאה, תקף ח"כ משה גפני את מדיניות הממשלה ואת סגן שר הדתות אלי בן דהן, בהסבר הצעת הוק אותה הגיש, הקוראת להגבלת סכום האגרה המשולמת בעבור שירותים שונים שמספקות מועצות דתיות, ובהם אגרת רישום נישואין, אגרה בעבור הנפקת תעודת כשרות ועוד.

"כל הזמן אומרים לנו שצריך להפוך את שירותי הדת למסבירי פנים", פתח גפני, "הממשלה איננה עושה כלום, אבל בין יתר הדברים אותם היא מצהירה שהיא עושה - היא טוענת שהיא רוצה להפוך את שירותי הדת למסבירי פנים ומחייכים, אבל הממשלה הזו שקרנית. היא פועלת בדיוק להיפך. היא מעלה את המחירים בהוצאת תעודת רווקות, רישום לנישואין, תעודות הכשר, הלוויות ועוד.

"הם שקרנים הממשלה הזו, אם הם היו אומרים אמת הם היו מורידים את המחירים ולא מעלים. הדבר הכי חשוב למי שבא לשירותי הדת זה לא שיחייכו אליו, אלא שהמחירים יהיו סבירים. מעלים את האגרות במאות אחוזים. למה רוצים להשניא את שירותי הדת? זאת ממשלה שפניה להעכיר ולהשניא את הדת.

"אתה מביא לחילול ה', בכך שאתה נותן יד ללפיד להעלות את התעריפים", זעק גפני לעברו של בן דהן. "אם היית אמיץ היית אומר את האמת שההעלאה הזו מגיעה ממשרד האוצר. מחר ישימו תמונה גדולה של רב בישראל היום או בידיעות אחרונות, אינני נכנס לויכוח הזה, ויכתבו שהרבנות איננה מאירת פנים. יסיתו כנגד הרב בעל הזקן הגדול. אבל האמת היא שמי שגובה את המחירים הללו זה לא הרב עם הזקן, אלא לפיד שאיננו רב והוא גם בלי זקן. אבל אתה נותן לו יד. זהו חילול השם ואתה שותף לו ונותן לו יד".
גפני תקציב לפיד חילול ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד