י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגר"ח קנייבסקי: "להתנגד בתוקף למסירת קבר דוד"

בטורו של הגרב"ש גנוט ב'יתד נאמן', הוא מצטט את הוראתו של הגר"ח קנייבסקי בנוגע למסירת קבר דוד לוותיקן

צילום: אלי קובין
צילום: אלי קובין

תד נאמן מצטרף למאבק על קבר דוד: הבוקר (ד) במדור הדעות של יתד נאמן, מביא הגרב"ש גנוט את דעתו של הגר"ח קנייבסקי על הסערה הציבורית סביב הכוונה למסירת קבר דוד לידי הוותיקן או עריכת שינויים בסדרי התפילה במקום לטובת הקבוצות הנוצריות המגיעות אליו ומבקשות לערוך בו טקסי דת נוצריים.

בתום מאמר תורני ארוך על בחירתו של דוד למלך על ישראל לאחר שאביו ישי ואחיו לא הכירו בו כאחיהם ושלחוהו לרעות צאן הרחק מן הקהל, מגיע הקטע הרלוונטי. "ואז מגיע דוד", כותב הרב גנוט, "והקב"ה נגלה לשמואל. 'אתה יושב בכסאך ואילו משיחי עומד?!' תהה הקב"ה בפני הנביא הקדוש, 'קום ומשחהו למלך!' ודוד, האדם המושפל והמרוחק בעיני הבריות, קם וניצב כמלך היהודים, כבחיר ה' ומשיחו".

"דוד המלך נולד ונפטר בחג השבועות ואנו לומדים על רוממותם של גדולינו ע"ה. ובד בבד אנו מצרים ומצטערים על השמועות הקשות, ההולכות ובאות, על מסירת חלקת קברו של דוד המלך ע"ה שבירושלים לידי הנוצרים, למחצה, לשליש או לרביע.

"השבוע נדברתי עם מו"ר מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א (באמצעות שליח עושה שליחותו, נכד רבנו המסור, רבי יעקב קניבסקי שליט"א) ומרן שליט"א הורה כי יש להתנגד בכל תוקף למסירת קבר דוד לידי הנוצרים, בהדגישו שהדבר ודאי אסור. מרן שליט"א הרשה לי לפרסם במאמרי ב'יתד נאמן' מחאה נמרצת על הכוונה להעביר את מקום הקבר, חדריו או מבואותיו, לידים ערלות, ואנו, בהורמנא דמרן שליט"א, ממלאים את רצונו הטהור".

כזכור, בליל השבת האחרון יצאו אלפי תושבי העיר העתיקה לתפילת מחאה בקבר דוד לקראת ביקורו של האפיפיור. בבתי הכנסת המרכזיים ברובע היהודי אף בוטלה התפילה הקבועה בעקבות קריאתם של רבני העיר העתיקה שהזכירו במכתבם את דבריו של הגר"ח קנייבסקי שבכח תפילה זו ניתן למנוע את התכניות החמורות שנחשפו לגבי מתחם הקבר.
קנייבסקי קבר דוד יתד נאמן מאבק דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד