כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צועדים בשבת לכותל? תחזרו באוטובוס כרגיל

בעקבות פעילותו של ח"כ אלי ישי, הושב ההסדר של נסיעות ללא תשלום באוטובוסים היוצאים מהכותל במוצאי שבת

מתפללים בכותל. צילום: אהרן והב
מתפללים בכותל. צילום: אהרן והב

הולכים רגלית לכותל בשבת? תחזרו באוטובוס כפי שהורגלתם, כך הודיע היום (ד) שר התחבורה ח"כ ישראל כץ לח"כ אלי ישי.

בתחילת השבוע הודיע משרד התחבורה כי ההסדר של נסיעות ללא תשלום מהכותל המערבי במוצאי שבת, יבוטל החל מהשבת הקרובה. עד היום לא נגבה תשלום מנוסעי התחבורה הציבורית מהכותל המערבי במוצאי שבת, כאשר לפי ההסדר היה על הנוסע להשלים את התשלום במהלך השבוע.

לטענת חברת אגד, נוסעי התחבורה הציבורית ברובם לא עשו זאת, ולא העבירו את התשלום המגיע לה. בעקבות זאת, משרד התחבורה הורה להפסיק עם ההסדר כבר ממוצאי השבת הקרובה, מה שאומר שאנשים שיגיעו לכותל המערבי לתפילת מנחה במהלך השבת, יצטרכו לשוב לביתם רגלית.

אולם בתום פגישה שהתקיימה לפני זמן קצר בין שר התחבורה ישראל כץ לח"כ אלי ישי מש"ס בלשכתו של השר בכנסת, אמר כץ לישי כי יורה להחזיר את הנסיעות בחינם באוטובוסים במוצאי שבת מהכותל המערבי לרווחת המתפללים.

בלשכתו של השר ישי מציינים כי בימים האירונים הם פעלו מול לשכתו של שר התחבורה בכדי לפעול לביטול ההוראה לחייב את הנוסעים בתשלום. לאחר מספר שיחות נפגש השר עם ישי והודיע לו על החלטתו לביטול ההוראה האחרונה והחזרת המצב לקדמותו.

ממשרד התחבורה מסרו: "בעקבות פנייתו של ח"כ אלי ישי לשר התחבורה בכדי להסדיר את נושא התח"צ במוצאי שבת מהכותל המערבי, הורה שר התחבורה הורה לאגד להפעיל נסיעה קבועה ומיוחדת בצאת השבת גם אם לנוסעים לא התאפשר לשלם".
אוטובוס תחבורה כותל ישי כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד