י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רבה של גילה: "משוכנע שברקת ייסוג מהחוף"

הגר"א שלזינגר, מהמועמדים הבולטים לכהונת רבה של ירושלים, מצטרף למאבק על קדושת העיר • בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מצהיר: "איך יעלה על הדעת לעשות דבר כזה? זה נורא ואיום!" • משוכנע: "הפתרון הוא שמשלחת רבנים נטולת פוליטיקאים תסביר לברקת שזה לא יתכן, ירושלים אינה תל אביב"

הרב שלזינגר, צילום: קובי הר צבי
הרב שלזינגר, צילום: קובי הר צבי

הקמתו של חוף הים המעורב שנפתח היום (ד) בירושלים, אשר זכה לכינוי 'חוף התועבה', ממשיכה להכות גלים בציבור החרדי. אחרי שחברי מועצת העיר, אנשי 'העדה' ועיתון 'יתד נאמן' יצאו למערכה, מצטרף לדברים גם הגאון רבי אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה ואחד המועמדים הבולטים לכהונת רבה של העיר.

הרב שלזינגר מתקומם בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "איזה דבר טוב יכול לצאת מזה? איך יעלה על הדעת לעשות דבר כזה? להפוך את ירושלים לחוף הים? זה נורא ואיום! גם ראש העיר, הוא באמת אדם שמתחשב ומבין שירושלים איננה כמו כל עיר, ירושלים זו לא תל אביב. אינני יודע אם ידע על התכנית הזה מראש, אבל אם ניקח לדוגמא את נושא הסינמטק, הרי שהמקום נשאר סגור בשבת, בגין עמידתו האיתנה של ראש העיר ניר ברקת, שהצביע בעד סגירתו בסוף השבוע. גם הוא מבין שישנם דברים שהם קו אדום ואי אפשר לחצותם.

"אין לנו שום דבר נגד הים, אבל כפי שהבנתי מהכתבה, יגיעו אנשים בלבוש דומה לזה שבו הולכים בשפת הים, זה לא מתאים לשום מקום ובוודאי לא לירושלים. אני תמה על ראש העיר. בהרבה דברים, הוא יודע להתחשב ומבין את הרגישות, כי לא כל מה שמתאים לת"א, מתאים לירושלים".

ומה הפתרון שהרב מציע?

"אולי כדאי לארגן לעשות משלחת רבנים בלבד, נטולת פוליטיקאים, שתסביר לו, שלא יכול להיות דבר כזה בעירנו. אני מאמין שאם יבין את חומרת הדבר, כפי שאני מכירו, הוא ייסוג. במקביל, צריך לדבר עם הנציגים בעירייה. כוחי דל מאד כדי למנוע זאת ללא עזרת נציגי הציבור. בשבוע הבא, אני אמור לפגוש את אחד הנציגים החרדים ונטכס עצה, שהדבר הזה יימנע. יש אנשים קרובים לראש העיר וקל להם להגיע ולדבר. אם יצטרכו, נשתמש גם בהם".

הגר"א חותם את דבריו בתובנה, לרגל יום ירושלים: "צריך לזכור, שאצלנו כל השנה זה יום ירושלים... לא רק היום..."
ירושלים ברקת רבנים אליהו שלזינגר חוף הים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד