כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ינצח כבר בסיבוב הראשון? נתניהו תומך בריבלין

סיבוב פרסה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שנואש מלמצוא יריב - הודיע על תמיכתו ברובי ריבלין לנשיאות

ביבי וריבלין. צילום: פלאש 90
ביבי וריבלין. צילום: פלאש 90

לאחר סגירת רשימת המועמדים לתפקיד נשיא המדינה הבא הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על תמיכה רשמית במועמדותו של רובי ריבלין לנשיאות.

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ח"כ ראובן ריבלין ואמר לו: "עברנו הרבה דברים בחיינו, ימים
טובים יותר וימים טובים פחות ואני מקוה שנעבור ימים טובים יותר. המתנתי לראות את רשימת המועמדים הסופית וכראש הממשלה וכיו"ר הליכוד אני מביע תמיכה במועמדות שלך".

גם נפתלי בנט הביעה תמיכה במועמד הימין ריבלין, אך הוא המתין לראות אם לא ייכנס מועמד ימין נוסף דוגמת דוד לוי לזירה. מרגע שהתבררו המועמדים הסופיים יצא היום בנט בהכרזה.

"אומרים שאדם נמדד 'בכוסו, בכיסו ובכעסו'. בכוסו - רובי ריבלין מעולם לא היה שיכור כוח. גם כשנשא בתפקידים רמי מעלה דאג דווקא למיעוט ולחלש. בכיסו - צניעותו שובת לב, והנכונות שלו לעבודה אפורה בכנסת גם כשירד מכיסא השר ויו"ר הכנסת עוררה בי הערכה גדולה. ובכעסו - גם כשהפסיד בפעם הקודמת בבחירות לנשיאות, נהג באצילות ובממלכתיות. זה לא קל לאף אחד להפסיד", אמר היום בנט.

בנט הוסיף כי "רובי הוא המועמד הטבעי לנשיאות מדינת ישראל, הוא איש ממלכתי, ציוני, אנושי, אוהב גדול של ארץ ישראל, תורת ישראל ושל עם ישראל. איש רגיש, איש שיודע להתרגש ושיודעים לרגש. כזה צריך להיות הנשיא שלי. אין סמלי בעיני מאשר היום, ביום שחרור ירושלים, להודיע על תמיכה באיש שירושלים היא שמו השני. כידוע ההצבעה חופשית וחשאית, אך אמליץ גם לחברי לתמוך ברובי ואפעל למען ניצחונו".

גם השר גלעד ארדן קרא לחברי הכנסת לתמוך בבחירתו של ראובן ריבלין לנשיאות. לדבריו, "ראובן ריבלין, איש ירושלים המייצג ערכים לאומיים ודמוקרטיים, הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כנשיא המדינה ואני מביע בו את תמיכתי לנשיאות".

מנגד, ארגוני נשים יצאו היום בפנייה לברי הכנסת לתמוך בדליה איציק לנשיאות. תמכו בדליה איציק, הגיע הזמן לנשיאה", כתבו במכתב שהעבירו ראשות ארגוני נשים בהווה ובעבר, בבקשה "לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שניתנה בידיהם ולבחור לראשונה בתולדות המדינה אישה לתפקיד – את דליה איציק".
רובי ריבלין נשיאות בנט נתניהו סיבוב ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד