ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"דיקטטור, מסוכן לציבור, רוצה להצטרף לליכוד" • ראיון

נתי אליס הלך באש ובמים אחרי הרב חיים אמסלם, לאחר שהאחרון עזב את תנועת ש"ס והקים את 'עם שלם' • אך חזר בו ונטש את הכול, כעת הוא מבטיח: "אעלה עם מניין לבקש מחילה" • על הבוס לשעבר הוא מזהיר: "הוא אדם מסוכן שיעשה הכל כדי לקבל מעמד" • ולמה הוא מאשים אותו בשנאת החרדים? • עם שלם: "אליס מנוצל על ידי ש"ס"

צילום: בועז בן ארי
צילום: בועז בן ארי

״הגיע הזמן לומר את האמת, מי הוא באמת חיים אמסלם״, אומר לנו נתי אליס, האיש שליווה את הרב חיים אמסלם בבחירות האחרונות, עמד מאחוריו בראיונות לכלי התקשורת הרבים, היה אחד האנשים החזקים בחצר שהתפתחה, נאבק, והלך איתו עד הסוף, ואז עזב, בטריקת דלת.

היום נתי אליס לא מסוגל לשתוק, הוא מדבר על הכל, איך "אמסלם עבד על הציבור בעיניים. הכל כבוד וכסף, הוא בנאדם מסוכן לציבור״, הוא משתף בגילוי לב את הדברים ששמע כביכול לדבריו, מהבוס שלו לשעבר.

לדבריו, "אמסלם דיקטטור אחד גדול, בבית שלו הוא לא היה נותן לאף אחד להגיד את דעתו האישית, גם לא לאשתו, הוא היה אומר מילה ואף אחד לא היה מעז לפצות פה, זה בדיוק כמו משטר אסד, דברים שראיתי בעיניים שלי, איך שהוא היה מתייחס לבני המשפחה שלו. לא פעם ולא פעמיים אשתו הייתה מתווכחת איתו, אבל אמסלם היה בשלו, ניסינו להשפיע עליו, אך ללא הצלחה".

עוד מספר נתי אליס, כי "בזמן הבחירות לכנסת 19 'עם שלם' הוציאה אלפי חוברות לפני הבחירות, ושם יש מאמר על ש"סניק שמתווכח עם אמסלם, לקחו אותי ואמרו לי תשב ליד אמסלם, הלבישו אותי עם כובע על הראש, והכותרת בחוברת שהוציאו ׳ש"סניק מתווכי עם האמסלם׳... אמרו לי גם לשבת עם אגרוף קמוץ".

הוא מאשים את הבוס לשעבר כי "הכל היה שקר אחד גדול, הוא יעשה הכל בכדי לקבל מעמד, ולכן הוא לא מסוכן רק לציבור החרדי - הוא מסוכן לכלל הציבור".

• מה היה הכי כואב בזמן היותך בעם שלם?

"הכאב הכי גדול שלי היה הדיבורים המכוערים שלו נגד מרן זצוק"ל, הוא והחברים של המפלגה יכלו לדבר על מרן כחבר שלהם, בלי להניד עפעף, בהרבה מקרים שמעתי אותו אומר 'הוא לא מעניין אותי הזקן הזה', כשהוא מתכוון לרב עובדיה יוסף זצ"ל".

הדיקטטור
• איזה חילוקי דעות היו בבית?

"הסקר שהוא פרסם, ולפיו הוא יותר פופולרי מהרב עובדיה בעצמו, אני ואשתו ועוד פעיל שלא אומר את שמו - התנגדנו בכל תוקף לפרסם כזה סקר. אני זוכר את הימים הללו שאמרנו לו שהוא הגזים, אבל אמסלם לא שמע לנו והוציא את הסקר המביש הזה, שבעצם רוב ככל שואליו היו מצפון תל אביב - שונאי תורה ושונאי דת, והוא רכב על הסקר הזה כאילו מדובר בתורת ישראל".

• למה בעצם הלכת מלכתחילה עם 'עם שלם'?

"הוא נתן לי להבין שהוא בעד עם ישראל, בעד תורת ישראל, ואני בתמימותי האמנתי לדבר שהתברר כשקר. וכשרציתי לזעוק בקול - זה היה מאוחר, הייתי כבר בפנים וחשבתי שתינתן לי הזכות לדבר ולהשמיע את אשר על ליבי, אבל לא נתנו לי ולא לאף אחד אחר. הייתה שם כמין דיקטטורה שולטת, כשלאף אדם חוץ מאמסלם עצמו אסור לומר מילה".

• במה התבטאה ה'דיקטטורה' שלטענתך הייתה קיימת?

"קרה פעם כשבא איזה צוות צילום למשרד, ודיברתי עם המראיין על משהו שבכלל לא קשור לאמסלם ולדעותיו, אחר כך חקרו אותי לראות מה אמרתי, ואם אמרתי משהו שלא צריך לומר, והכל היה בפחד כזה - כאילו שמדובר בחקירה משטרתית. וזה עוד הקצה הקטן למה שהתרחש שם באמת. היה אסור לאף אחד להשמיע את דעתו.

• ולמה עזבת לבסוף?

"אני יודע שלאמסלם אין כל כוונה לעזור לציבור, הציבור לא מעניין אותו. כל מה שמניע אותו זו המטרה שלו להילחם נגד היהדות החרדית".

• מה למדת ממנו? איזה איש הוא?

"למדתי ממנו דבר אחד, הוא אדם שמוכן למכור כל ערך יהודי למען השגת מטרתו, הוא לא בוחל בשום אמצעי - העיקר שהוא יעלה לגדולה ויקבל שררה וכבוד. הוא אדם שאפתן וגאוותן, לא פעם הבן שלו דוד אמר לי 'אם נקבל מנדטים ונעבור את אחוז החסימה - הכל בזכות אבא, אנשים מצביעים רק בזכותו, ונוהרים אחריו רק בזכותו', כאילו שמדובר בכל יכול".

מנסה להצטרף לליכוד
• במבט לאחור על מה אתה מצטער?

"אני מצטער על הזמן שהייתי איתו, זו טעות שאני משלם עליה בחיי האישיים, וכאן לא המקום לפרט. קשה לי לעלות לקברו של מרן זצוק"ל, אני מרגיש מעין חסימה שקשה לי לפרוץ אותה, וזה מכאיב לי מאוד. אני יודע שזכות הציבור לשפוט אותי איך שהוא רוצה, ואני לא בא לבקש מאף אחד שימליץ עלי טוב. בעזרת ה' אעלה יחד עם עשרה אנשים לבקש את סליחתו של מרן זצוק"ל. נאמר גדולים צדיקים יותר בחייהם, רק היום אני מבין את גדול הטעות להמרות את פיו של הגר"ע יוסף".

• מי עמד מאחורי המפלגה?

"הוא לא חיפש מנהיג רוחני למפלגה, זה היה ברור לחלוטין, הוא רב הוא היו"ר הוא הכל, אפשר לראות את זה בבית שלו, הוא אומר את המילה האחרונה".

• למה חשוב לך להביע את דעתך?

"כואב לי שבתקשורת הכללית ציירו את אמסלם כאיש דמוקרט, שלא מזיק לאף אחד, אין אצלו דמוקרטיה - הוא חי בעולם משלו".

• במה אתה מאשים אותו?

"אני מאשים אותו בשנאה הגדולה שקיימת נגד הציבור החרדי והסכסוך שהוא הוציא, כאדם שהשתייך לאותו מחנה, אך ורק בשביל לקבל מספר קולות, זה בושה וחרפה. הוא בא להרוס את כל מה שבנו גדולי ישראל מקום המדינה, והוא הצליח בשנאתו להחדיר אותה בהרבה מקומות, שהיא לא הייתה, ולטפח שנאה נגד ילדי ישראל, שבגללו בעקיפין הגיע לנו שר האוצר לפיד שלא נח מגזרות קשות על הציבור החרדי, וכל מגמתו היא לעצור את לימוד התורה, ומי שנתן לזה גיבוי זה חיים אמסלם, שבדעותיו נתן להם תחושה שהם צודקים".

• מה הרב אמסלם מתכנן בעתיד?

"הוא מתכנן ללכת לתנועת הליכוד, הוא עושה התפקדות לליכוד. מנסה בכל הכוח להיכנס למפלגה ולא משנה מהי".

תגובתו של הרב אמסלם
בתנועת עם שלם דחו את הדברים שנאמרו על מנהיג התנועה הרב חיים אמסלם.

בתגובה ל'בחדרי חרדים' אומרת התנועה: "מדובר במסכת אחת של שקר וכל מטרתה היא להכפיש את הרב אמסלם. כאילו הוא פגע חלילה במרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ובבני התורה, כאשר כל מטרת הרב אמסלם היא לדאוג לתורה המפרנסת בעליה.

"מר נתי אליס שהועסק במפלגת על שלם, נעזר באופן אישי על ידי הרב אמסלם, לקראת חתונתו. והוא מנוצל על ידי מפלגת ש"ס, להכפיש את הרב, ולשלם רעה תחת טובה למיטבו".

נ.ב.: בשל טעות עלתה הכתבה לשעה קלה טרם קבלת תגובה. כך גם, מהתנסחויות מסויימות היה נשמע שלכתב או לאתר דעה כלשהי בסוגיה. האתר מתנצל על הטעויות הללו שנעשו בתום לב, תיקן אותם ומתנצל בפני הרב אמסלם על כך.
אליס מפלגה עם שלם אמסלם עוזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד